1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اطلاعیه
  4. جریمه پارک خودرو در پیاده رو چقدر است؟

جریمه پارک خودرو در پیاده رو چقدر است؟

6 تیر 1394
  • 1

 جریمه پارک خودرو در پیاده رو چقدر است؟

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ گفت: خودروهایی که به گذرگاه عابرپیاده تعرض کند 20 هزار تومان و رانندگانی که قوانین حرکت بین خطوط را رعایت نکنند، با جریمه 40 هزار تومانی مواجه خواهند شد.

مراد مرادی افزود: یکی از ریشه های اصلی مشکلات ترافیکی کلانشهر تهران، عدم رعایت حق تقدم حین تغییر مسیر و رعایت نکردن حقوق عابران پیاده است که سبب می شود سالانه افراد زیادی در معابر شهری جان خود را از دست بدهند.

بر همین اساس، با توجه به این که رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی و کاهش میزان تخلفات راهنمایی و رانندگی گام موثر در جهت انضباط بخش ترافیکی و کاهش تصادفات و به تبع آن میزان مرگ و میر جاده ای است که در راستای اجرای این طرح، کمپین خط سفید با همکاری شهرداری تهران و دیگر سازمان های دخیل در ترافیک شروع به فعالیت کرده است.

وی ادامه داد: هدف از اجرای طرح خط سفید، ایجاد نظم ترافیکی، کاهش تصادفات پهلو به پهلو و ایجاد آرامش ترافیکی است. وظیفه یک راننده این است که بین خطوط حرکت کند و مهم ترین دستاورد حرکت بین خطوط، حاکم شدن نظم و انضباط در تردد خودروهاست. براساس بررسی ها این اقدام سبب کاهش چشمگیر بار ترافیکی سطح شهر خواهد شد.

همچنین این اقدام سبب اصلاح رفتار ترافیکی رانندگان قانون گریز می شود. در گام نخست اصلاح زیرساخت های ترافیکی و خط کشی های معابر شهری از برخی مناطق آغاز و برای آشنایی و رعایت بیش از پیش شهروندان صورت گرفت تا با رعایت قوانین و مقررات در نظم و انضباط اجتماعی مشارکت کنند، در عین حال زمانی که رانندگان با نظم و بین خطوط در پشت تقاطع ها می ایستند، بار ترافیکی سریع تر تخلیه می شود و کاهش ترافیک رقم خواهد خورد.



نظرات

  • شهروند شهروند (10 آبان 1397 ساعت 11:12)

    مسخره کردین خودتونو، کسی که جان مسافران را به خطر میاندازد فقط 20 هزار و 40 هزار تومان جریمه می شود؟