1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اطلاعیه
  4. مصرف بنزین یورو ۴ در ۱۵ شهر اجباری می‌شود

مصرف بنزین یورو ۴ در ۱۵ شهر اجباری می‌شود

2 اسفند 1394
  • 1

معاونت سازمان ملی استاندارد از اجباری شدن استفاده از بنزین یورو ۴ در ۱۵ شهر کشور در آینده نزدیک خبر داد.

در سمنان، وحید مرندی مقدم در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در حال حاضر مصرف بنزین یورو 4 در هشت کلان‌شهر کشور اجباری است.

وی از انعقاد تفاهم‌نامه‌ای در این خصوص بین سازمان استاندارد و وزارت نفت خبر داد و تصریح کرد: مصوبه‌ای در این خصوص به دولت ارائه شده و در صورت تایید نهایی آن، تعداد شهرهایی که مصرف بنزین یورو 4 در آن اجباری می‌شود به 15 شهر افزایش می‌یابد.

معاون نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد یادآور شد: در صورت نهایی شدن این مصوبه، این طرح از نیمه دوم سال آینده اجرایی خواهد شد.

مرندی مقدم در پاسخ به پرسشی در خصوص اجباری شدن معاینه فنی خودروها، خاطرنشان کرد: اجباری شدن معاینه فنی خودروها از وظایف سازمان استاندارد ایران نیست اما از مطالبات جدی این سازمان است.

وی با اشاره به تلاش‌های سازمان متبوع خود در خصوص رفع آلایندگی خودروهای تولیدی، یادآوری کرد: این مهم نیز از مطالبات جدی سازمان است اما کنترل و نظارت بر آلایندگی خودروها به سازمان محیط‌زیست واگذار شده است.

معاون نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد با اشاره به الزام واحدهای تولیدی خودرو به ساخت خودروهای باکیفیت و استاندارد ادامه داد: در حال حاضر تاییدیه‌ها براساس امکان استفاده بنزین یورو 4 از سوی محیط‌زیست صادر می‌شود.

وی از راه‌اندازی گشت‌های نوروزی با همکاری و مشارکت سازمان استاندارد ایران، تعزیرات حکومتی و سازمان حمایت مصرف‌کنندگان خبر داد و گفت: یکی از مواردی که در این گشت‌ها مورد ارزیابی و بازرسی قرار می‌گیرد پمپ‌ بنزین‌ها و استانداردسازی آنهاست.



نظرات

  • رسانه تبلیغاتی آگهی نود رسانه تبلیغاتی آگهی نود (2 اسفند 1394 ساعت 23:36)

    با سلام
    مثل همیشه فوق العاده بودید
    به ما هم سر بزنید
    http://Agahi90.ir
    با تشکر