1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اطلاعیه
  4. توضیح ناجا درباره شماره گذاری خودروهای گران‌قیمت خارجی

توضیح ناجا درباره شماره گذاری خودروهای گران‌قیمت خارجی

25 تیر 1396
  • 0

سخنگوی ناجا از شماره گذاری خودروهای وارداتی ثبت‌سفارش شده از سوی پلیس راهنمایی و رانندگی خبر داد.

سردار سعید منتظرالمهدی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره شماره‌گذاری خودروهای آمریکایی و گران‌قیمت خارجی اظهارکرد: خودروهایی که ثبت سفارش شده باشند توسط پلیس راهور شماره گذاری خواهد شد.

وی با بیان اینکه هرگونه قوانین در این حوزه توسط وزارت صنعت و معدن و تجارت انجام می‌شود، گفت: پلیس راهور ناجا به طور قطع شماره‌گذاری خودروهایی که از طریق وزارت صنعت، معدن و تجارت، ثبت سفارش شده باشند را انجام خواهد داد و چنانچه ورود خودروها از مبادی رسمی بوده و مغایر با قوانین نباشد هیچ مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

سخنگوی ناجا اضافه کرد:‌ البته باید در خصوص ادعایی مبنی بر این که پلیس از شماره‌گذاری خودروهای ساخت آمریکا در حالی سرباز زده که سایت ثبت سفارش باز بوده است، گفت که پلیس بر اساس قوانین و آیین‌نامه‌ها عمل می‌کند و شماره‌گذاری هر نوع خودرویی را که به صورت قانونی انجام شده و ثبت سفارش شده باشد را انجام خواهد داد.

به گفته منتظرالمهدی، در حال حاضر بر اساس قانون مصوب مجلس شورای اسلامی، واردات خودروها، دارای ضوابط و آیین‌نامه‌های مشخص است و پلیس در موضوع شماره‌گذاری خودروها هیچ تفسیری نداشته و بر اساس آیین‌نامه‌های شفاف عمل می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه پلیس هیچ اصراری برای انجام اقدامات فراتر از قانون ندارد، تصریح کرد:‌ هرآنچه که قانون بر عهده نیروی انتظامی قرار داده را عمل خواهیم کرد



نظرات