1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اطلاعیه
  4. استفاده از مزدا 3 در پلیس راهور

استفاده از مزدا 3 در پلیس راهور

19 آبان 1394
  • 0

 استفاده از مزدا 3 در پلیس راهور

سردار حسین اشتری در حاشیه نشست فصلی روسای پلیس راهور کشور با رونمایی از خودروی جدید مکانیزه کنترل پارک اظهار داشت: این خودروها که به صورت مکانیزه،‌ پارک خودروها در معابر پایتخت را کنترل می‌کنند قابلیت این را دارند تا با سرعت و دقت بیشتر و بهره‌مندی از سیستم تصویربرداری از خودروهایی که در مکان غیرمجاز اقدام به پارک کرده‌اند، نسبت به اعمال قانون خودروهای متخلف،‌ اقدام کنند.

فرمانده ناجا کنترل پارک دوبله غیرمجاز و عدم شارژ پارکومترها را از دیگر مزیت‌های این خودرو برشمرد و گفت: در حال حاضر قرار است این خودروها به صورت پایلوت در تهران به کار گرفته شوند و در صورت موفق‌آمیز بودن، در سایر شهرها نیز استفاده خواهند شد.

وی در خصوص جایگزینی مزدا 3 به جای بنزهای پلیس در پلیس راهور ناجا نیز خاطرنشان کرد: در حال حاضر تعدادی خودروی مزدا وارد نیروی انتظامی شده‌ و در حال تست جاده‌ای این خودرو هستیم که البته در صورت موفقیت‌آمیز بودن این تست‌ها، قطعاً از این خودرو استفاده خواهیم کرد.

اشتری ادامه داد: طبق قوانین ما تنها مجاز به استفاده از خودروهای داخلی یا مونتاژ داخل کشور هستیم و در غیراینصورت باید مجوز استفاده از خودروهای دیگر را از ستاد کل نیروهای مسلح اخذ کنیم. همچنین هزینه نگهداری پایین خودرو و مطابقت ویژگی‌های فنی آن با ماموریت‌های پلیس از دیگر موارد مورد توجه ما در این مورد است.

فرمانده ناجا خاطرنشان کرد: در صورت ارزیابی مثبت از این خودرو، قطعاً‌ از این خودرو در بخش انتظامی نیز استفاده خواهد شد.



نظرات