1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اطلاعیه
  4. اعلام حداکثر و حداقل سرعت مجاز در آزادراه‌ها

اعلام حداکثر و حداقل سرعت مجاز در آزادراه‌ها

21 خرداد 1396
  • 0

رئیس پلیس ترافیک شهری پلیس راهور نیروی انتظامی اعلام کرد: حداکثر سرعت مجاز در حوزه برون شهری (آزاد راه ها) 120 کیلومتر بر ساعت و حداقل سرعت 70 کیلومتر بر ساعت است.

 اعلام حداکثر و حداقل سرعت مجاز در آزادراه‌ها

سرهنگ داوود قاسمیان با اشاره به میزان سرعت مجاز در معابر برون و درون شهری، افزود: سرعت های مجاز هر منطقه بر اساس ترافیک و تصادفات آن منطقه تعیین می شود.

وی ادامه داد: حداکثر سرعت مجاز در حوزه درون شهری در بزرگراه ها، ١٠٠کیلومتر بر ساعت تعیین شده مگر بزرگراه‌هایی که سرعت مجاز در آنها با تابلو، کمتر مشخص شده است.

رئیس پلیس ترافیک شهری با بیان اینکه بزرگراه های درون شهری حداقل سرعت ندارند، گفت: حداکثر سرعت در خیابان های شریانی اصلی در معابر درون شهری، ٦٠ کیلومتر بر ساعت، در خیابان های فرعی درون شهری ٥٠ کیلومتر و دور میدان و معابر محلی٣٠ کیلومتر است.

سرهنگ قاسمیان به گلایه برخی از شهروندان مبنی بر اینکه در بعضی معابر مانند روی پل صدر، متوسط تعیین شده برای سرعت بسیار پایین است، اشاره کرد و گفت: سرعت های مجاز هر منطقه بر اساس ترافیک و تصادفات منطقه تعیین می شود؛ از ورودی پل صدر، متوسط سرعت ٧٠ کیلومتر بر ساعت است؛ به علت ارتفاع زیاد روی پل و نیز احتمال اینکه سرعت بیش از 70 کیلومتر بر ساعت، وسیله نقلیه از حالت تعادل خارج شود، سرعت مذکور، سرعت مطمئنه ای است.

منبع : ایران جیب



نظرات