1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اطلاعیه
  4. طرح برخورد با دور دور کردن خودروهای گرانقیمت در کرج اجرا شد

طرح برخورد با دور دور کردن خودروهای گرانقیمت در کرج اجرا شد

3 شهریور 1394
  • 0

رئیس پلیس راهور کرج در خصوص بحث دوردور کردن خودروهای مدل بالا و بهم زدن امنیت روانی مردم، گفت: این طرح در کرج اجرا و با خودروهایی که مزاحم نوامیس مردم و باعث ترافیک می شدند، برخورد شد.

غلام علی شرق در پاسخ به این پرسش که آیا تعداد پرسنل پلیس راهور با توجه به افزایش جمعیت و خودرو ها جوابگوی نیازهای مردم در این راستا است، گفت: از این پس نباید پرسنل سر تقاطع ها بایستند تا ترافیک را کنترل کنند، سیستم های الکترونیکی باید این مسئولیت را اجرا کنند و ابزار به جای انسان استفاده می شود.

رئیس پلیس راهور شهرستان کرج در ادامه با اشاره به اینکه در دنیا سالانه بالغ بر یک میلیون و دویست هزار انسان در اثر تصادفات جاده ای جان خود را از دست می دهند، گفت: ایران هم از این آمار مثتثنی نیست.

وی گفت: سال ۱۳۸۴ اوج تلفات جاده ای ایران بود و سالانه ۲۷ الی ۲۸ هزار نفر در جاده ها کشته می شدند، ولی خوشبختانه از سال ۱۳۸۴به بعد با تلاش پرسنل در پلیس راه و نیروی انتظامی و آموزش همگانی مردم و دانش آموزان علیرغم افزایش جمعیت و خودرو شاهد کاهش حوادث و تلفات جاده ای بودیم.

به گفته شرق در سال ۱۳۹۳ حدود ۱۶ هزار و۸۰۰ انسان در جاده های کل کشور کشته شدند.

رانندگان باید طی ۲۴ ساعت شبانه روز در معرض دید باشند.

وی در ادامه گفت: در حال حاضر نیروهای ما در سه شیفت از ساعت ۶ صبح تا ۱۲ شب در حال کنترل وضعیت ترافیکی و رانندگان هستند علاوه بر آن طی شب تا صبح هم گشت هایی در سطح شهر مشغول به کارند ولی رانندگان باید طی ۲۴ ساعت شبانه روز در معرض دید باشند، با توجه به اینکه این دیده شدن امنیت می آورد، این امر مستلزم وجود دستگاه های الکترونیکی است.

شرق در پاسخ به پرسش خبرنگارمهر درباره بحث مسلح بودن نیروهای پلیس راهور گفت: نیاز است که نیروهای پلیس مسلح باشند و تمامی نیروهای ما در حال حاضر مسلح هستند.

وی در خصوص بحث دوردور کردن خودروهای مدل بالا که چندی پیش رهبر معظم انقلاب بر کنترل و برخورد با آن تاکید داشتند، گفت: این طرح در کرج در مناطقی مانند خیابان آزادی رجائی شهر، بلوار شریعتی عظیمیه، محدوده گلشهر و مهرشهر و هسته مرکزی با کمک پلیس های تخصصی اجرا شده و آمار خوبی در این خصوص ارائه کردیم و تاثیر گذار هم بوده و با خودروهایی که مزاحم نوامیس مردم و باعث انسداد ترافیک می شدند، برخورد شد.

شرق در پاسخ به این پرسش دیگر خبرنگار مهر مبنی بر اینکه با توجه به نزدیک شدن فصل مدارس و بیشتر شدن معضل ترافیک چه تدبیری اندیشیده اید، گفت: با بازگشایی مدارس از اول مهر به مدت ۱۵ روز تا روشن شدن وضعیت سرویس مدارس و کاهش بار ترافیک، پلیس راهور طرح ویژه ای به نام طرح مهر را اجرا می کند و معابر را پوشش می دهد تا امنیت دانش آموزان را با فرهنگسازی و نصب بنر در سطح شهر و گذاشتن گشت های موتورسوار برقرار کند.

رئیس پلیس راهور کرج در پاسخ به این سوال خبرنگار مهر که برای جلوگیری از بحث احتمالی انحراف در پرسنل به لحاظ مالی چه اقداماتی انجام شده است، گفت: حقوق ما بر اساس سیستم مرکزی و کشوری است و ما دخیل نیستیم، ولی در کل رضایتبخش است.

شرق درباره این گفته که ماموران موظفند برگه جریمه هایی را که برایشان مقرر شده در زمان مشخص حتما به رانندگان تحویل و ایجاد درآمد نمایند، گفت: به هیچ وجه چنین بایدی وجود ندارد و طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب در زمینه صدور و تعداد قبوض هیچ الزامی نیست و پلیس راهنمایی و رانندگی هیچ اختیاری در این خصوص ندارد اما با توجه به اینکه تخلف در شهر زیاد وجود دارد و هرچقدر قبض جریمه صادر می کنیم باز هم تخلف صفر نمی شود و برای ما امنیت ترافیکی مردم مهم است.

رئیس پلیس راهور کرج در پایان از مردم خواست تا با رعایت قوانین و حقوق راهنمایی و رانندگی به ماموران در اجرای نظم کمک کنند تا جامعه ای در خور شخصیت و فرهنگ مردم ایجاد شود.



نظرات