1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اطلاعیه
  4. حذف حروف انگلیسی از تابلوهای راهنمایی

حذف حروف انگلیسی از تابلوهای راهنمایی

2 آذر 1394
  • 0

تشکری‌هاشمی با اشاره به ناخوانا بودن برخی از تابلوهای راهنمای معابر، افزود: حروف لاتین به دلیل این که بخش زیادی از فضای تابلوهای راهنمای معابر را اشغال می‌کنند، از روی تابلوها حذف می‌شوند.

"شهرنوشت" نوشت: سید جعفر تشکری هاشمی در نشست شورای مدیران معاونت حمل و نقل شهرداری تهران افزود: برهمین اساس و به منظور رویت بهتر نشانی درج شده بر روی تابلوهای راهنمای معابر، حروف لاتین درج شده بر روی این تابلوها حذف خواهند شد.

وی با اشاره به گلایه مردم در خصوص جانمایی نامناسب و همچنین ناخوانا بودن برخی از تابلوهای راهنمای معابر موجود در سطح شهر تهران، اظهار کرد: حروف لاتین درج شده بر روی تابلوهای راهنمای معابر شهر تهران حذف و تنها از حروف فارسی برای این تابلوها استفاده خواهد شد.

تشکری هاشمی تصریح کرد: به منظور راهنمایی افراد غیرایرانی و گردشگران خارجی نیز از روش شماره گذاری برای معابر اصلی و بزرگراهی تهران در تابلوهای راهنمایی استفاده می شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه این روش با عنوان کد معبر در تابلوهای راهنمای معابر اصلی و بزرگراهی پایتخت مورد استفاده قرار می گیرد افزود: طرح مطالعاتی اجرای برنامه کد گذاری معابر اصلی و بزرگراهی شهر تهران دراین معاونت آغاز شده است.

به گفته تشکری هاشمی، با اجرای این طرح در تابلوهای راهنمایی معابر شهر تهران عنوان معبر با حروف فارسی مشخص و شماره (کد) معبر نیز به صورت لاتین درج خواهد شد.

آموزش و آگاه سازی شهروندان از تجهیزات کنترل ترافیک دردستور کار قرار گرفته است.

معاون شهردار تهران انجام دادن تخلف به دلیل عدم اطلاع از وجود دوربین های ترافیکی عذر موجهی نیست گفت: قانون به منظور حفظ سلامت شهروندان یک شهر، ایمنی، نظم بخشی به ترافیک و حفظ حقوق شهروندان است.

وی افزود: با این وجود آموزش، اطلاع رسانی و آگاه سازی مردم در راستای ارتقا فعالیت های قانونی در دستور کار قرار گرفته است تا اطلاع رسانی از دست آوردهای کنترل ترافیک برای شهروندان انجام شود.

تشکری هاشمی همچنین توسعه سیستم های هوشمند حمل و نقل شهری را از دیگر برنامه های سازمان حمل و نقل و ترافیک دانست تصریح کرد: ارتقا بخشیدن به مسائل ایمنی و انضباط ترافیک نیز پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه در سال های اخیر اقدام لازم انجام شد و در مرحله نتیجه دهی هستیم خاطر نشان کرد: توسعه کنترل سرعت در شهر تهران، عبور از چراغ قرمز، پوشش محدوده ترافیک و زوج و فرد، برداشت آمار ترافیکی، مدیریت تقاطع ها، نظارت تصویری شهر و کنترل تونل ها و پل های شهری از جمله بخش های بودند که در خصوص آن ها گزارش موفقی دریافت کردیم.

تشکری هاشمی افزود: مقرر شد تا برای تجزیه و تحلیل اطلاعات، تیم هایی با مشارکت واحدهای مختلف سازمان حمل و نقل و ترافیک تشکیل شود تا اطلاعات تجهیزات شهری مورد استفاده بیشتر قرار گیرد.



نظرات