1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اطلاعیه
  4. با موافقت سازمان امور مالیاتی , سرمایه ایران خودرو دیزل افزایش می یابد

با موافقت سازمان امور مالیاتی , سرمایه ایران خودرو دیزل افزایش می یابد

6 مرداد 1395
  • 0

سازمان امور مالیاتی با افزایش سرمایه “ایران خودرو دیزل(خاور)” از محل تجدید ارزیابی دارایی ها موافقت کرد.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو با اعلام این خبر، ‌اظهار کرد: شرکت ایران خودرو دیزل از جمله شرکت هایی است که توانست باتوجه به امکان قانونی ایجاد شده جهت استفاده از معافیت مالیاتی، اقدامات خود برای انجام افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارائی ها را مورد پیگیری قرار دهد.

مهندس هاشم یکه زارع با اعلام طی شدن مراحل قانونی افزایش سرمایه این شرکت، افزود: با توجه به اینکه شرکت “ایران خودرو دیزل(خاور)” در سال ۹۴ موفق به انجام مراحل قانونی و اداری افزایش سرمایه ۱۰۰درصدی از محل تجدید ارزیابی دارایی ها شده بود، این موضوع با ارایه مستندات به سازمان های “حسابرسی” و “بورس” اعلام شد.

وی افزود: در آخرین مذاکراتی که طی هفته گذشته با رییس سازمان امور مالیاتی انجام شد موافقت این سازمان به جهت اعمال این افزایش بر مبنای سال ۹۴ و در سال ۹۵ به جهت استفاده از معافیت مالیاتی جلب شد و این شرکت هم اکنون در انتظار نظر سازمان “بورس” و “حسابرسی” برای انجام مراحل قانونی و برگزاری مجمع است.

یکه زارع در پایان خاطرنشان کرد: این اتفاق با توجه به برنامه های پیش روی شرکت و نیز همکاری با شرکت های خارجی طرف مذاکره می تواند در فعالیت های آتی شرکت ایران خودرو دیزل تأثیر به سزایی داشته باشد. همچنین امیدواریم با نظر مساعد مراجع ذی صلاح این قانون در سال ۹۵ نیز تمدید شود تا دیگر شرکت های متقاضی نیز بتوانند از این ابزار مالی بهره مند شوند.

منبع: دنیای خودرو



نظرات