1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اطلاعیه
  4. تیم یوتاپ میتسوبیشی تنها تیم ایرانی حاضر در رنکینگ رالی خاورمیانه ، شیراز

تیم یوتاپ میتسوبیشی تنها تیم ایرانی حاضر در رنکینگ رالی خاورمیانه ، شیراز

17 اردیبهشت 1394
  • 5

با توجه به الزام فدراسیون جهانی جهت رعایت استانداردهای ایمنی و دریافت همولوگ برای خودروهای شرکت کنندگان ، تنها تیمی که موفق به اخذ این تاییده ها از سوی فدراسیون جهانی جهت ،شرکت در رالی بین الملی خاورمیانه در شیراز شده است ، تیم " یوتاپ میتسوبیشی" است.

در واقع بقیه تیم های ایرانی بعلت عدم دریافت این تاییدها تنها امکان شرکت در مسابقه را خواهند داشت و در رنکینگ بخش بین المللی رتبه آنها لحاظ نخواهد شد . تیم یوتاپ میتسوبیشی به رانندگی خانم لاله صدیق قهرمان سرشناس زن ایرانی و آقای اکبر نژاد از قهرمانان آفرود از خودرو های لنسر 1600 سی سی استفاده می کنند .

خودروهای فوق را شرکت آرین موتور، نمایندگی رسمی میتسوبیشی موتورز ژاپن، در اختیار این تیم قرار داده است . در واقع آرین موتور اسپانسر اصلی تیم یوتاپ میتسوبیشی است .

به گفته رضا مزینانی ، مدیر بازاریابی و فروش شرکت آرین موتور ، این شرکت در راستای اهداف عالی سازمانی خود و در جهت عمل به تعهدات اجتماعی بر خود مفروض دارد که از فعالیت های ورزشکاران ایرانی بخصوص در رشته اتومبیلرانی حمایت کند .

به گفته وی تیم یوتاپ میتسوبیشی علاوه بر رالی بین المللی خاورمیانه در شیراز در 5 مسابقه رالی دیگر سال 94 طبق تقویم مسابقات رالی فدراسیون اتومبیل رانی ایران شرکت خواهد کرد .البته قطعا رالی خاورمیانه اولین و مهمترین این مسابقات خواهد بود . همچنین ایشان امیدوار هستند که خانم لاله صدیق و هم تیمی ایشان آقای اکبر نژاد بتوانند در این رقابت بین المللی که در داخل کشور برگزار می شود ،مقام مناسبی را کسب نمایند و از توانمندی ورزشکاران ایرانی در عرصه بین المللی دفاع کنند . به گفته کامران طالبی فرد ، سرپرست بازاریابی آرین موتور ، خودروهای مذکور مشابه خودرو های لنسر1600 سی سی تیپ 2 هستند که توسط شرکت آرین موتور به بازار داخلی عرضه گشته است . طبق گفته طالبی فرد این خودرو ها از موتور استاندارد 1600 سی سی و گیربکس دنده ای استفاده می کنند و طبق قوانین مسابقات لوازم غیرضروری آنها حذف شده است. لوازمی همچون تریم داخلی بطور کامل، ایربگ ها و... . این خودروها دارای تاییده استاندارد های 52 گانه داخلی بر گرفته از استاندارد اتحادیه اروپا یا همولوگیشن هستند که به تایید فدراسیون جهانی و فدراسیون اتومبیلرانی ایران رسیده است . خودرو های لنسر 1600 سی سی تیپ 2 عرضه شده توسط آرین موتور دارای استاندارد اتحادیه اروپا هستند این خودروها از یک موتور 1600 سی سی 117 اسب بخاری ،7 ایربگ، سیستم کنترل پایداری و فرمان تمام برقی EPS برخوردارند . البته به گفته طالبی فرد طبق قوانین مسابقات رالی کلیه تجهیزات ایمنی فعال و غیر فعال خودروها همچون سیستم ترمز ضد قفل و سیستم کنتری پایداری از روی خودرو ها منفک و غیر فعال شده است . به گفته کامران طالبی فرد ،آرین موتور با توجه به ریشه ورزشی و پیشینه بسیار قوی میتسوبیشی در مسابقات رالی قدم در این راه گذاشته است و در جهت حمایت از ورزشکاران ایرانی و عمل به تعهدات اجتماعی خود اقدام به اسپانسری تیم رالی یوتاپ میتسوبیشی به کاپیتانی خانم لاله صدیق بعنوان تنها خانمی که در تمام خاورمیانه در مسابقات رالی شرکت می کند، کرده است . به گفته وی همچنین تیم قطر یک راننده زن به این مسابقات اعزام کرده است . که البته ایشان دارای ملیت آلمانی اصل است .

در مسابقات بین المللی رالی خاورمیانه شیراز که سومین مرحله از مسابقات رالی خاورمیانه می باشد علاوه بر تیم یوتاپ میتسوبیشی بعنوان تنها نماینده رسمی ایران ، 11 تیم خارجی از کشور های منطقه خاورمیانه و حوزه خلیج فارس شرکت می کنند . رانندگان این 11 تیم از 30 ملیت مختلف آسیایی ، آفریقایی و اروپایی می باشند . همانند رانندگان تیم قطر که ملیتی آلمانی دارند .

 تیم یوتاپ میتسوبیشی  تنها تیم ایرانی حاضر در رنکینگ رالی خاورمیانه ، شیراز

 تیم یوتاپ میتسوبیشی  تنها تیم ایرانی حاضر در رنکینگ رالی خاورمیانه ، شیراز

 تیم یوتاپ میتسوبیشی  تنها تیم ایرانی حاضر در رنکینگ رالی خاورمیانه ، شیراز

 تیم یوتاپ میتسوبیشی  تنها تیم ایرانی حاضر در رنکینگ رالی خاورمیانه ، شیراز

 تیم یوتاپ میتسوبیشی  تنها تیم ایرانی حاضر در رنکینگ رالی خاورمیانه ، شیراز



نظرات

  • ایمان عنایت تبار ایمان عنایت تبار (18 اردیبهشت 1394 ساعت 13:43)

    دیگر نمایندگان شرکت ها هم همین کار رو بکنن بد نیست هم تبلیغه هم حمایت از جوونا...... یکی هم بیاد منو ببره تو تیمش.... منتظرم !!!!!!!!!!!!!!!!

  • پوریا ایرانی پوریا ایرانی (17 اردیبهشت 1394 ساعت 21:52)

    با ارزوی موفقیت برای هر دو شان

  • دومینیک تورتو دومینیک تورتو (17 اردیبهشت 1394 ساعت 18:40)

    خسته نباشید .....موفق باشید............. پاینده باشید ای جوانان ایرانی
    (خسته نباشی قهرمان - خدا قوت پهلوان)

  • گالاردو گالاردو (17 اردیبهشت 1394 ساعت 17:02)

    خداروشکر ما تو این مسابقه ی سطح بالا یه تیم حرفه ای و یه راننده فوق العاده داریم واقعا به این شجاعت آرین موتور باید احسنت گفت و همچنین به انتخاب لاله صدیق واسه روندن این خودرو هم باید به آرین موتور تبریک گفت. امیدوارم تو کشور خودمون یه مقام آبرومندانه هم کسب کنن.

  • جرمی جرمی (17 اردیبهشت 1394 ساعت 14:26)

    چرا هیچ عکسی از خانم و اقای شرکت کننده هم تیمی در این رالی نیست ؟ مقاله خیلی کوتاه و ضعیف بود . لطفا بیشتر پوشش دهید . متشکرم .