1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اطلاعیه
  4. گواهینامه رانندگان پرخطر باطل می‌ شود

گواهینامه رانندگان پرخطر باطل می‌ شود

10 آبان 1394
  • 0

رئیس مرکز اجرائیات پلیس راهور ناجا گفت: در 6 ماهه ابتدای سال 3 هزار و 44 جلد گواهینامه ضبط شده و 164 جلد گواهینامه رانندگان پرخطری که 3 بار بر اساس قانون ضبط شده بودند، ابطال گردید.

سرهنگ احمد کرمی اسد رئیس مرکز اجرائیات پلیس راهور ناجا با اعلام این خبر که در 6 ماهه ابتدای سال 7 هزار و 236 جلد گواهینامه رانندگان پرخطر در آستانه ضبط قرار گرفتند، اظهار داشت: از این تعداد 3 هزار و 44 جلد گواهینامه ضبط شده و 164 جلد گواهینامه رانندگان پرخطری که 3 بار بر اساس قانون ضبط شده، ابطال گردید.

رئیس مرکز اجرائیات پلیس راهور ناجا تصریح کرد: 317 جلد گواهینامه رانندگان پرخطر در آستانه ابطال است که در صورت انجام یک تخلف حادثه ساز دیگر این افراد حداقل برای یکسال حق رانندگی ندارند.

سرهنگ کرمی‌اسد بیان داشت: افرادی که بعد از ضبط گواهینامه مبادرت به رانندگی کنند به مرجع قضایی معرفی شده و به مجازات مقرر برای رانندگی بدون گواهینامه محکوم می‌شوند.

رئیس مرکز اجرائیات پلیس راهور ناجا با اشاره به قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی گفت: بر این اساس اگر راننده ای دارای 30 نمره منفی باشد، گواهینامه او به مدت سه ماه ضبط می‌شود که در پایان مدت مذکور با پرداخت چهارصد هزار ریال جریمه نقدی مجدداً می تواند رانندگی کند.

وی تصریح کرد: اگر پس از سه ماه، بار دیگر راننده به علت ارتکاب تخلفات جدید حادثه‌ساز نمره منفی بگیرد و نمره‌اش به 25 نمره منفی برسد، گواهینامه او به مدت شش ماه ضبط می‌شود که با پرداخت ششصد هزار ریال جریمه نقدی می تواند مجدداً رانندگی کند.

این مقام راهور ناجا با اعلام اینکه اگر نمره منفی راننده متخلف در بار سوم به 20 برسد گواهینامه‌اش ابطال می‌شود، خاطرنشان کرد: این فرد بعد از گذشت یک سال می‌تواند برابر مقررات و پس از طی دوره آموزشی و پرداخت یک میلیون ریال جریمه نقدی و در صورت قبولی در آزمون های مربوطه، گواهینامه جدید اخذ کند.



نظرات