1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اطلاعیه
  4. توقف ثبت سفارش واردات خودروهای مونتاژ شده در آمریکا

توقف ثبت سفارش واردات خودروهای مونتاژ شده در آمریکا

13 دی 1395
  • 1

رییس انجمن واردکنندگان خودرو از توقف ثبت سفارش واردات خودروهای مونتاژ شده در آمریکا از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت خبر داد.

فرهاد احتشام‌زاد، اظهار کرد: به دنبال توقف شماره‌گذاری خودروهای مونتاژ شده در آمریکا از سوی پلیس راهنمایی و رانندگی، وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز از ابتدای ماه جاری ثبت سفارش واردات این خودروها را متوقف کرده است.

وی با بیان اینکه طبق آنچه که به ما اعلام شده، توقف ثبت سفارش واردات خودروهای غیر آمریکایی مونتاژ شده در آمریکا موقتی و تا روشن شدن وضعیت نهایی است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر تعداد قابل توجهی از شهروندان خودروهای مونتاژ آمریکا را خریداری اما دچار مشکل عدم شماره‌گذاری شده‌اند، بنابراین امیدواریم پلیس راهنمایی و رانندگی در جهت حل این مشکل و جلوگیری از ضرر و زیان بیشتر خریداران این خودروها اقدام کند.
چندی پیش ایسنا براساس برخی اسناد به دست آمده اعلام کرد که علی‌رغم بیانات صریح مقام معظم رهبری مبنی بر ممنوعیت واردات کالاهای مصرفی از آمریکا، برخی خودروهای تولیدی در این کشور با برندهای تویوتا، بی‌ام‌و، ولوو و هوندا وارد ایران شده است.

افشا شدن این موضوع موج انتقاد کارشناسان را به دنبال داشت. کارشناسانی که اعلام کردند واردات خودرو به عنوان کالایی مصرفی از آمریکا برخلاف سیاست‌های کلان کشور است.

به گفته کارشناسان، واردات خودرو از آمریکا به معنای خروج ارز از ایران در جهت ایجاد اشتغال برای کارگران آمریکایی است که با توجه به سیاست‌های خصمانه این کشور در قبال ایران در حدود نیم قرن گذشته، این کار برخلاف منطق و مصالح ملی است.

در کنار این انتقادات پلیس راهنمایی و رانندگی نیز شماره‌گذاری خودروهای وارد شده از آمریکا را متوقف کرده است.

منبع:ایسنا



نظرات

  • رضا رضا (13 دی 1395 ساعت 15:33)

    الهی بمیرم!!!!!!!!!!!با این کارشون اقتصاد امریکا رو فلج کردن....................