1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اطلاعیه
  4. احتشام زاده:قانون منع واردات خودروهای بالای 2500 سی سی به محض ابلاغ اجرا می‌شود

احتشام زاده:قانون منع واردات خودروهای بالای 2500 سی سی به محض ابلاغ اجرا می‌شود

17 شهریور 1395
  • 0

رئیس انجمن واردکنندگان خودرو گفت: لغو ممنوعیت واردات خودروهای بالای 2500 سی سی به محض ابلاغ اجرا می‌شود.

فرهاد احتشام‌زاده ، در خصوص رای امروز دیوان عدالت اداری که براساس آن ممنوعیت واردات خودروهای با حجم موتور بالای 2 هزار و 500 سی سی لغو شده است، اظهار داشت: در سال 93 که ممنوعیت واردات این خودروها ابلاغ شده بود ما نظر مخالف خود را در رابطه با این تصمیم اعلام کرده بودیم چرا که به اعتقاد ما حجم موتور نمی‌تواند معیار لوکس بودن خودروها باشد.

وی با بیان اینکه ممنوعیت واردات خودرو با معیار حجم موتور 2 هزار و 500 سی سی مغایر قوانین کشور و برنامه 5 ساله دوم و قانون بهبود کسب و کار است افزود: به نظر ما باید ملاک‌های دیگری برای لوکس بودن خودروها از جمله قیمت و مصرف آنها مورد نظر قرار گیرد.

رئیس انجمن واردکنندگان خودرو ایران اضافه کرد: در سال 93 با ممنوعیت واردات خودرو با حجم موتور بالای 2 هزار و 500 سی سی، ما نظرات خود را به بخش‌های مربوطه اعلام کردیم اما نتوانستیم به نتیجه مناسب دست پیدا کنیم.

احتشام‌زاده گفت:می توانیم با معیارهایی از جمله قیمت، مصرف سوخت و تعرفه یک نسخه مناسب برای ممنوعیت خودروها لوکس برسیم به همین منظور پس از دریافت نسخه کتبی رای امروز دیوان عدالت اداری پیشنهاد خود را برای اصلاحات لازم انجام خواهیم داد.

منبع:تسنیم



نظرات