1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اطلاعیه
  4. میزان جریمه شیشه دودی‌کردن خودروها در سال 96

میزان جریمه شیشه دودی‌کردن خودروها در سال 96

13 خرداد 1396
  • 4

سرهنگ فضل الله شیری گفت: استفاده از شیشه دودی برای وسایل نقلیه به بهانه جلوگیری از تابش نور آفتاب به نحوی که راننده و سرنشینان قابل تشخیص نباشند، ممنوع است.

وی افزود: این امر علاوه بر اینکه سبب کاهش میدان دید راننده به ویژه در شرایط نامساعد جوی و نیز تاریکی هوا می‌شود، باعث افزایش وقوع تصادفات شده و می‌تواند تبعات سوء امنیتی و ناهنجاری‌های اخلاقی به دنبال داشته باشد.

 میزان جریمه شیشه دودی‌کردن خودروها در سال 96

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه در قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی به میزان مجاز شیشه دودی به صورت کمی و درصدی اشاره نشده است، خاطرنشان کرد: استفاده از شیشه دودی به نحوی که راننده و سرنشنان قابل تشخیص نباشند، تخلف محسوب شده و برابر جدول جرایم تخلفات راهنمایی و رانندگی مرتکبان در کلان شهر‌ها و مراکز استان‌ها و جاده‌ها 50 هزار تومان و در سایر شهر‌ها 30 هزار تومان جریمه می‌شوند.

سرهنگ شیری یادآور شد: در مراکز تعویض پلاک خودرو نیز چنانچه میزان غلظت شیشه‌های دودی خودروهای نو شماره دارای مجوز از موسسه استاندارد نباشند یا دیگر خودرو‌ها برچسپ‌های غیرمجاز شیشه دودی داشته باشند به نحوی که از فاصله سه متری به تشخیص افسر کارشناس، راننده و سرنشین خودرو دیده نشوند، تا رفع اثر از اقدام به انجام روند تعویض پلاک خودداری می‌شود.

منبع : ایران جیب



نظرات

  • رضا رضا (16 تیر 1396 ساعت 16:08)

    س.شیشه دودی در مناطق گرمسیر با تابش نور شدید خورشید خصوصا در منطقه زابل اگه نباشه واقعا داخل ماشین میپزه ادم..اما باید طوری باشه که باعث نشه برخی از این مورد سواستفاده کنن.

  • Ahmad Ahmad (15 خرداد 1396 ساعت 18:34)

    آقاجان پرده بخرید ، من خوزستانی هستم ، از پرده برا ماشینم استفاده میکنم خیلی هم راضی هستم .
    البته قبول دارم بعضیها عشق این چیزان و فکر میکنن زیباتر میشه ماشینشون و کاری نمیشه کرد چون علاقه دارن ، و اینکه اگه کسی بخواد کاری بکنه انجام میده با پرده با شیشه دودی و ...
    با زبون روزه آدمو مجبور به چه حرفا زدن میکنید ...

  • حبیب حبیب (15 خرداد 1396 ساعت 01:31)

    اتفاقا خوبه چون زن وبچه راحت تر هستند..

  • هادی هادی (13 خرداد 1396 ساعت 13:53)

    پس تکلیف ماشینهای خارجی که در کارخانه بطور فابریک شیشه هایشان دودی شده است چیست ؟ ضمنا دودی نمودن شیشه های در اکثر موارد برای راحتی سرنشینان از گرما و سرک کشیدن لفراد به داخل اتومومبیلها خیلی مفید است.