1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اطلاعیه
  4. یکی از بهترین گزینه های خرید که دیگر به ایران نمی آید

یکی از بهترین گزینه های خرید که دیگر به ایران نمی آید

6 دی 1393
  • 8

 یکی از بهترین گزینه های خرید که دیگر به ایران نمی آید

جنسیس کوپه در کشورمان ناگهان به خودرویی پر طرفدار و جوان پسند مبدل شد اما پس از وضع قوانین جدید واردات، از بازار خارج شد و از صحنه رقابت کتار رفت.حالا مشخص شده است که در پی حذف موتور 2.0 لیتری توربو برای سال 2015 ،دیگر امکان واردات این مدل هم به کشورمان وجود ندارد و باید پرونده نسل فعلی جنسیس کوپه را در ایران بسته شده دانست. اما به هرحال قصد داریم در این مطلب به بررسی مدل 2015 هیوندای جنسیس کوپه در بازار آمریکا بپردازیم.

رقابت برای مدل کوپه جنسیس هر روز سخت‌تر می‌شود اما این خودروی جذاب اسپرت همچنان با توجه به قیمت در برابر عملکرد، یک گزینه قابل تأمل می‌باشد.

در سال 2015 تنها یک موتور برای جنسیس کوپه ارائه می‌شود که پیشرانه V6 با حجم 3.8 لیتر است. تغییرات دیگر برای مدل امسال شامل چراغهای LED و چراغهای روزتاب، تجهیزاتی چون ورد بدون کلید و دکمه استارت/استاپ و سیستم تهویه هوای خودکار است که همگی به صورت استاندارد و در مدل پایه نیز بدون هزینه اضافی قرار می‌گیرند.

پیشرانه جنسیس کوپه می‌تواند 348 اسب بخار نیرو و 295 پوند فوت گشتاور تولید کند که در این خودروی کوپه با وزن متوسط، نسبتاً رقم مناسبی است. امسال تولید مدل چهار سیلندر توربو نیز قطع شده است. در حالی که سیستم انتقال نیروی استاندارد، یک گیربکس شش سرعته دستی است، می‌توان گیربکس هشت سرعته خودکار با امکان شیفت دستی را به صورت سفارشی دریافت کرد. انتقال نیرو هم به شکل کلاسیک خودروهای اسپرت، تنها به چرخهای عقب صورت می‌گیرد.

مصرف سوخت جنسیس کوپه در شهر 14.7 لیتر و در جاده 9.8 لیتر و به صورت ترکیبی نیز 12.38 لیتر می‌باشد.

فضای کابین در جلو برای دو سرنشین کافی است اما صندلی‌های عقب، چندان وسیع نیست و جای پای کمی نیز وجود دارد که بیشتر برای خردسالان مناسب است.

مدل پایه جنسیس کوپه با چرخهای آلیاژی 18 اینچی، چراغهای جلوی اتوماتیک، روکش داخلی پارچه ای، صند لی های عقب تاشو، غربیلک فرمان با روکش چرم، کروز کنترل، رادیوی ماهواره ای، سیستم صوتی با شش بلندگو و تجهیزاتی اینچنین در بازار حضور دارد.

در حالی که مدل R-Spec با چرخهای 19 اینچی، تایرهای تابستانی، سیستم تعلیق محکم تر، ترمزهای بزرگ‌تر و قوی تر برمبو، دیفرانسیل با لغزش محدود، صندلی‌های مسابقه ای و روکش‌های چرمی ارائه می‌شود.

تجهیزاتی چون سیستم ناوبری، چراغهای زنون، سانروف، سنسور پارک، اسپویلر عقب، صندلی راننده الکتریکی و صندلی‌های جلوی گرم شونده، پدال‌های آلومینیومی و سیستم صوتی با 10 بلندگو هم به صورت سفارشی قابل دریافت می‌باشند.

قیمت جنسیس کوپه در حدود 34600 دلار می باشد. در حال حاضر رقبایی چون ب‌ام‌و 228i در همین حدود قیمت جنسیس کوپه عرضه می‌شوند اما مثلاً در این مورد خاص، اعتبار نام BMW بالاتر می‌باشد. هرچند پیشرانه آن چهار سیلندر توربوی 240 اسبی باشد اما در مسابقات به طور معجزه‌آسایی با موتورهای شش سیلندر بزرگ‌تر رقابت می‌کند. سوبارو BRZ یا تویوتا GT86 نیز با قیمت کمتر و البته اسب بخار کمتر جذابیت‌های رانندگی با یک کوپه اسپرت دیفرانسیل عقب را به خوبی نمایش می‌دهند. در بین رقبای آمریکایی هم فورد موستانگ جدید با موتور V8 یا مدل GT را می‌توان نام برد.



نظرات

  • پریسان پریسان (2 بهمن 1393 ساعت 00:58)

    چون دیگه قرار نیست بالای 2500 سی سی واردبشه.1400 های خودمونو عشقه.البته یه جورایی هم حق دارن.بلا نسبت ، بعضی ها وقتی سوار یه ماشین بالاتر از 1600 میشن وحشی بازیشون گل میکنه،لیاقت بعضیها گاو سواریه نه همچین ماشینایی.البته با عرض پوزش.اهل قلم فهمیدن چی گفتم

  • علاقمند به ماشین علاقمند به ماشین (16 دی 1393 ساعت 11:25)

    میشه لطفا یه نفر دلیل عدم وارداتش رو بگه ؟! دولت برای چی جلوی ورود این ماشین رو گرفته ؟ ( ظاهرا قضیه مربوط به موتور این ماشینه . درسته ؟ ) . لطفا راهنمایی کنید .





















    0

  • هیتلر ایران هیتلر ایران (9 دی 1393 ساعت 12:41)

    ما که نداشتیم-نداریم-نخواهیم داشت ولی خوبه بدونیم جوانان ما ماشین پراید 111 سفید سوار میشن واین ماشین را شاید در خواب سوار بشوند

  • رضا شاه علی رضا شاه علی (7 دی 1393 ساعت 17:07)

    عیبی نداره به جاش پرایدکوپه باتوربو میزند سایپادراندیشه ای متفاوت

  • آفرین آفرین (7 دی 1393 ساعت 09:09)

    روسا عوض میشن دوباره میاد آخه اینجا همه چی سلیقه ای است کاری به روند پیشرفت نیست

  • دومینیک تورتو دومینیک تورتو (6 دی 1393 ساعت 23:48)

    حیففففففففففففففففففف.پسر خوبی بود.

  • محمدماجد محمدماجد (6 دی 1393 ساعت 20:06)

    چییییییییییییییییییی نمیاید مگه دست خودشه

  • پوریا ایرانی پوریا ایرانی (6 دی 1393 ساعت 17:35)

    واقعا انتخاب بین این همه مدل سخته