1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اطلاعیه
  4. 2 شرط مجلس برای ورود خودروسازان فرانسوی

2 شرط مجلس برای ورود خودروسازان فرانسوی

21 اردیبهشت 1394
  • 1

حسین گروسی در ابتدای برنامه مناظره شبکه خبر که صبح امروز (یکشنبه) افزود: ورود دوباره پژو به بازار ایران منتی ندارد . چرا که در طول 10 سال گذشته که پژو در ایران بوده یک ریال هم سرمایه گذاری نکرده است و یک جانبه همکاری خود را لغو کرد که تولید به نصف کاهش پیدا کرد.

وی ادامه داد: اگر فرانسه می خواهد چهره خود را ترمیم کند، حداقل 50 درصد در ایران سرمایه گذاری کنند و 30 درصد از محصولات روز دنیا و به روز را به ایران صادر کند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه مجلس همواره نظارت دارد، اضافه کرد: اخیرا نیز قانون ارتقای کیفیت خودرو را تصویب کردیم اگر خودروسازی با مشارکت شرکت خارجی همکاری کند باید خودروها به روز باشد. حال تفاهم نامه ای که امضا شده است 50 درصد سرمایه گذاری و 30 درصد صادرات رعایت شده است.

گروسی با اشاره به تولید 11 میلیون خودروی تویوتا، گفت: اما فرانسه بتواند خودروشان به روز شود نیاز به تولید 5 میلیون خودرو هستند اما در سال های اخیر شاهد اخراج 700 هزار کارگر خودروساز در این کشور بودیم.

به گزارش میزان، عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی گفت: اگر رقابت ایجاد شود عرضه و تقاضا بازار را تنظیم می کند و این را باید گفت که ما باید برای فرانسوی ها شرط بگذاریم نه آنها.

خاکساری نیز به عنوان کارشناس خودرو در این برنامه گفت: هر نوع خودرویی که به کشور ما وارد کند خوب است به شرطی که اصول تجارت رعایت شود. بازار را مشتری تعیین می کند و اینکه شرکت خودرو پژو می گوید اول خودروهای لوکس را به ایران صادر می کند باید ریشه یابی شود.

وی گفت: آنها می دانند که اول و آخر بازار خودرو در دستانشان است و اکنون نیز تلاش می کنند که بازار خودرو تا ابد در دستان خودروسازان فرانسوی باشد و این امر با ایجاد بستری برای رقابت خارجی و داخلی از بین می رود.

این کارشناس خودرو افزود: خودرو و خودروسازی در اقتصاد، محیط زیست و سلامت و مرگ و میر کشور تاثیرگذار است.

خاکساری تاکید کرد: تا زمانی که مردم ایران را از نظر کیفیت و قیمت راضی نکنیم صحبت کردن در مورد صادرات خودرو اشتباه است.



نظرات

  • با هوش با هوش (25 اردیبهشت 1394 ساعت 00:33)

    یعنی میشه ماشین جاپنی بیارن خسته شدیم دیگه