1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اطلاعیه
  4. گام آخر مجلس برای تعیین تکلیف تنظیم سند خودرو

گام آخر مجلس برای تعیین تکلیف تنظیم سند خودرو

22 آذر 1395
  • 3

سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس از گام آخر برای تعیین تکلیف تنظیم سند خودرو در مجلس خبر داد و گفت: در کمیسیون و احتمالا صحن مجلس تصمیم گرفته می شود که برای ثبت اسناد خودرو برگه سبز کفایت می کند یا این اسناد باید در دفاتر اسناد رسمی ثبت شود.

بهرام پارسایی نماینده شیراز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به دستور کار کمیسیون اصل 90 مجلس در خصوص اتخاذ تصمیم نسبت به شکوائیه سردفتران و دفتر یاران از نیروی انتظامی موضوع لزوم مراجعه به دفاتر اسناد رسمی برای تنظیم سند خودرو و یا کفایت برگه سبز، گفت: کمیسیون در جلسه امروز یکشنبه در این زمینه تصمیم گیری می کند و نظر خود را اعلام خواهد کرد.

وی با بیان اینکه کمیسیون در گام آخر برای تعیین تکلیف تنظیم سند خودرو است، افزود: ما در بررسی این شکایت از سردفتران، دفتر یاران و نیروی انتظامی دعوت کردیم و از آنها خواستیم تا مستندات خود را ارائه کنند که هر دو طرف مستنداتی به کمیسیون ارائه کردند.

سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس اضافه کرد: در جلسه امروز کمیسیون این مستندات بررسی می شود و امیدواریم به جمع بندی برسیم. در غیر این صورت اگر به نظر واحدی نرسیم که این اسناد در کجا ثبت شود، از صحن مجلس استفساریه خواهیم کرد تا تعیین تکلیف شود.

پارسایی با اشاره به نظر مردم در خصوص هزینه های ثبت اسناد خودرو گفت: مردم معتقدند که این هزینه ها زیاد است و باید کاهش داده شود که تحقق این امر هم مستلزم اصلاح قانون مالیاتی است.

وی گفت: مردم باید واقعیت را بدانند و آن مبلغ پولی که باید برای ثبت اسناد بپردازند، در قانون مشخص است و اگر زیاد است باید قانون اصلاح شود.

ثبت سند خودرو در دفترخانه‌های اسناد رسمی اختلاف چندین ساله بین سازمان ثبت اسناد و نیروی انتظامی است.

از نظر پلیس نیازی به مراجعه مردم به دفاتر اسناد رسمی برای ثبت سند خودرو نیست چرا که هم وقت و هزینه از مردم گرفته می شود و هم برگه سبز خودرو به نشانه سند رسمی مالک است.

ماده 29 قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی هم بر این موضوع تاکید دارد.
این ماده در جلسه روز هشتم اسفندماه سال 89 درصحن مجلس اصلاح شد که بر اساس متن مذاکرات مجلس شورای اسلامی در آن زمان، هم نماینده دولت و هم نمایندگان موافق و مخالف مجلس اذعان داشته‌اند که ثبت اسناد خودرو در دفترخانه‌های کشور الزامی نیست.

از همان زمان پلیس برگه سبز را بعنوان سند رسمی تلقی می کند و تاکید دارد که نیازی به هزینه اضافی مردم در این زمینه نیست.

این اختلافات باعث شد تا کمیسیون اصل 90 مجلس به این موضوع ورود کند.

منبع:ایران جیب



نظرات

  • سامان سامان (23 آذر 1395 ساعت 12:10)

    نماینده های محترم مجلس خودروهای خودشون و میرن دفتر اسناد رسمی سند میزنن به برگه سبز پلیس اعتمادی نیست چون اطلاعات هویتی و شماره موتور و شاسی خودرو رو اشتباه میزنن

  • جمال جمال (23 آذر 1395 ساعت 11:02)

    واقعا مردم در بلاتکلیفی بسر می برند. وقتی خود آقایان به توافق نمی رسند و دو ارگان نمی توانند مشکلات بین خود را حل کنند پس تکلیف مردم چیست؟ چرا حل یک مسئله به این سادگی اینقدر زمانبر می شود ؟

  • محمد محمد (22 آذر 1395 ساعت 22:11)

    من که بعید می دونم کسی به فکر مردم باشه
    برید پول الکی بدید و وقت هم تلف کنید