1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اطلاعیه
  4. شایعه ورود قطعات تقلبی به خط تولید خودروسازان صحت ندارد

شایعه ورود قطعات تقلبی به خط تولید خودروسازان صحت ندارد

6 اسفند 1393
  • 1

محمد رضا نجفی منش افزود : برخی شایعات که در خصوص ورود قطعات تقلبی و استفاده آنها در خط تولید خودروسازان مطرح می شود صحت ندارد و تا زمانی که مستنداتی در این راستا ارائه نشود نباید به این گونه شایعات دامن زد.

وی با اشاره به وجود نظارت و کنترل دقیق نسبت به ورود قطعات به خط تولید خودروسازان گفت : تمامی قطعاتی که وارد خط تولید شرکتهای خودرویی می شود دارای شناسنامه و تاییده فنی است و تا زمانی که قطعه ای دارای تاییده فنی نباشد نمی تواند وارد خط تولید شرکتهای خودروساز شود.

وی افزود : هر چند در صورت ارائه مستنداتی در این زمینه و تایید صحت آن ، برخورد با این مساله وظیفه دستگاههای نظارتی است .

وی تاکید کرد : هم اکنون با توجه به سیستم های نظارتی که در شرکتهای خودروسازی وجود دارد هیچ قطعه ای بدون شناسنامه و تاییده فنی امکان ورود به شرکتهای خودروساز را ندارد.

این فعال صنعت قطعه سازی کشور اظهار داشت : البته به مردم توصیه می شود با توجه به احتمال ورود قطعات یدکی متفرقه و قاچاق و حتی تقلبی به کشور و به منظور جلوگیری از هر گونه ضرر و و زیان جانی و مالی جهت به مراکز اصلی فروش قطعات یدکی شناسنامه دار مراجعه کنند.

نجفی منش تصریح کرد : درصورتی که مصرف کنندگان برای تامین نیاز به مراکز اصلی فروش قطعات یدکی شرکتهای خودروساز مراجعه کنند دیگر قطعات تقلبی در بازار وجود نخواهد داشت.

وی در ادامه به اشاره به برنامه اخیر قطعه سازان به وزارت صنعت ، معدن و تجارت اشاره کرد و گفت : همچنان کلیات برنامه و استراتژی صنعت خودرو در حال تدوین است تا بر اساس اهداف و چشم انداز ۱۴۰۴ اجرایی شود.

وی با اشاره به ارائه برنامه قطعه سازان در این راستا خاطر نشان کرد : با تدوین و جمع بندی کلیه اهداف و برنامه ها و تایید آنها توسط وزارت صنعت ، معدن و تجارت ، این برنامه و استراتژی عملیاتی خواهد شد.

وی در ادامه نقدینگی را همچنان یکی از مهمترین مشکلات قطعه سازان اعلام کرد و اظهار داشت : امید است مشکل نقدینگی قطعه سازان در آستانه پایان سال و آغاز سال جدید حل شود.



نظرات

  • نژادحسینی نژادحسینی (8 اسفند 1393 ساعت 20:28)

    من موندم اینهمه قطعه اصلی تو این شرایطی که شرکتهای فرانسوی همکاریشون رو با شرکای ایرانیشون قطع کردن از کجا میاد!