1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اطلاعیه
  4. خودروهای فاقد یورو ۴ و یورو ۵ پلاک نمی‌شوند

خودروهای فاقد یورو ۴ و یورو ۵ پلاک نمی‌شوند

29 دی 1394
  • 0

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه تاکنون ۲۰۰ موتورخانه خانگی هوشمند شده است، گفت: هم‌اکنون خودروهای تولیدی فاقد یورو ۴ و خودروهای وارداتی فاقد یورو ۵ پلاک نمی‌شوند.

سعید متصدی در همایش روز هوای پاک که در سازمان محیط زیست برگزار شد گفت: در هیچ جای دنیا آلودگی هوا توسط یک سازمان تولید یا برطرف نمی‌شود و هر شخص در آن نقش مهمی را ایفا می‌کند.

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست به برخی از اقدامات این سازمان در جهت کاهش آلودگی هوا اشاره کرد و گفت: خودروهای دیزلی فاقد فیلتر دوده و همچنین خودروهای تولیدی فاقد یورو 4 و خودروهای وارداتی فاقد یورو 5 شماره‌گذاری نمی‌شوند.

وی با اشاره به جلوگیری از تولید و توزیع بنزین پتروشیمی گفت: در گذشته میزان بنزن موجود در هوا 600 PPD بود در صورتیکه استاندارد آن زیر 5 PPD است و با توقف تولید و توزیع بنزین پتروشیمی توانسته‌ایم این عدد را به 15 PPD برسانیم.

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: در سال 94 به نسبت سال 93، 18 درصد مصرف گاز در نیروگاه‌های کشور افزایش یافته و امروز فقط 15 درصد نیروگاه‌های کشور از مازوت استفاده می‌کنند. نیروگاه‌ بعثت و نیروگاه‌های استان اصفهان و شهر تبریز نیز هم‌اکنون 100 درصد گازسوز هستند.

متصدی در پایان با اشاره به اینکه هر 3 ماه یکبار در کشور پایش سوخت صورت می‌گیرد، گفت: هم‌اکنون گازوئیل یورو 4 در کلان‌شهرهای کشور نیز توزیع می‌شود.



نظرات