1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اطلاعیه
  4. کاهش قابل توجه سرقت در پرایدهای مدل ۱۳۸۶ به بعد

کاهش قابل توجه سرقت در پرایدهای مدل ۱۳۸۶ به بعد

26 مهر 1396
  • 0

پرویز آفتاب سوار گفت: تمامی محصولات سایپا از سال ۸۶ به بعد به سیستم ضد سرقت یا ایموبلایزر تجهیز شده اند و به همین واسطه میزان سرقت در خودروهای تولیدی مدل ۱۳۸۶ به بعد نسبت به خودروهای تولیدی قبل از آن کاهش چشمگیری داشته است .

معاون مهندسی سایپا تاکید کرد: گروه خودروسازی سایپا همواره برای افزایش رضایت مندی مشتریان و ارتقای سطح ایمنی محصولات تولیدی خود تلاش کرده و اقدامات پیشگیرانه ای در این خصوص انجام داده است.

 کاهش قابل توجه سرقت در پرایدهای مدل ۱۳۸۶ به بعد

وی افزود: سایپا با هدف افزایش ایمنی با انجام پروژه های مختلف و صرف هزینه های هنگفت، طرح ها و اقدامات ویژه ای شامل:

تجهیز خودروهای تولیدی به سیستم ایموبیلایزر با کد متغیر، جانمایی مناسب و قابل دسترس نبودنECU، پروتکل غیر قابل هک ECU و اصلاح زبانه اهرم قفل دربها را طی فرآیندهای فنی و مهندسی انجام داده است.

آفتاب سوار تصریح کرد: طبق بررسی های صورت گرفته اغلب سرقت های پرایدهای مدل ۸۶ و پس از آن مربوط به سرقت هایی است که با کلید اصلی یا در اثر سهل انگاری راننده (جاماندن کلید بعد از ترک خودرو، در اختیار قرار دادن کلید اصلی به افراد غیر قابل اعتماد، تحویل نگرفتن سوئیچ یدک از فروشنده هنگام خرید خودرو و … ) صورت گرفته است .

وی به افزایش قطعات قابل ردیابی در خودروهای سایپا نیز اشاره کرد و گفت: افزایش تعداد قطعات ردیابی در هر خودرو، یکی دیگر از اقدامات موثر سایپا به منظور افزایش کشف و احراز هویت صاحبان خودروهای مسروقه است که قطعات قابل ردیابی محصولات سایپا از دو مجموعه اصلی موتور و گیربکس به ۲۰ قطعه و مجموعه قابل ردیابی تعمیم یافته است.



نظرات