1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اطلاعیه
  4. اختصاص پلاک 93 به خودروهای وارداتی آغاز شد

اختصاص پلاک 93 به خودروهای وارداتی آغاز شد

15 اردیبهشت 1393
  • 0

پلیس راهنمایی و رانندگی شماره‌گذاری خودروهای وارداتی که تا ابتدای فروردین ‌ماه سال جاری وارد کشور شده‌اند را آغاز کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، براساس جدید‌ترین اخبار به دست آمده، شماره‌گذاری خودروهای وارداتی با پلاک 93 فعلا مختص خودروهایی است که تا ابتدای فروردین ‌ماه امسال وارد گمرک شده‌اند.

البته بخشی از خودروهای وارداتی که تا ابتدای فروردین ‌ماه امسال از گمرک ترخیص شده بودند در سال گذشته شماره شدند و تعدادی از آنها که در انبارها باقی مانده بودند نیز در حال شماره‌گذاری با پلاک سال 93 هستند.

فعالان بازار خودرو پیش‌بینی می‌کنند که ورود این خودروها به بازار تاثیر مثبتی بر تعدیل قیمت این محصولات خواهد داشت ضمن آنکه قیمت خودروهای وارداتی موجود در بازار با پلاک 92 نیز تحت تاثیر ورود این خودروها کاهش خواهد یافت.

با وجود آغاز شماره‌گذاری خودروهای وارداتی که تا ابتدای فروردین ماه امسال وارد گمرک شده‌اند هنوز مجوز شماره‌گذاری خودروهای وارداتی برای سال جاری تمدید نشده است.

با پایان یافتن مراحل اداری مربوط به تمدید مجوز کلی شماره‌گذاری خودروهای وارداتی در سال 93، شماره‌گذاری خودروهایی که پس از فروردین ‌ماه امسال وارد کشور شده‌اند نیز آغاز خواهد شد.

تا آن زمان پلیس راهنمایی و رانندگی برای جلوگیری از کاهش بیشتر عرضه و بروز شوک قیمتی در بازار شماره‌گذاری خودروهای وارداتی که تا ابتدای فروردین ماه امسال وارد گمرک شده‌اند را آغاز کرده است.


منبع ایسنا


نظرات