1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اطلاعیه
  4. جریمه 40هزار تومانی در انتظار خودروهایی که آلودگی صوتی ایجاد میکنند

جریمه 40هزار تومانی در انتظار خودروهایی که آلودگی صوتی ایجاد میکنند

30 مرداد 1395
  • 0

فرمانده یگان عملیات و کنترل طرح‌های ویژه ترافیک پلیس راهور پایتخت از اعمال قانون برای وسایل نقلیه‌ای که اقدام به ایجاد آلودگی صوتی می‌کنند، خبر داد.

سرهنگ سعید سپهری درباره برخورد پلیس با وسایل نقلیه‌ای که اقدام به ایجاد آلودگی صوتی کرده باشند، گفت: براساس قانون کلیه وسایل نقلیه اعم از خودروهای سواری، موتورسیکلت، کامیون، اتوبوس و مینی‌بوس در صورت تولید صدای نامتعارف و یا ناهنجار و ایجاد آلودگی صوتی، جریمه خواهند شد که این رقم در کلانشهرها، مراکز استان‌ها، جاده‌های بین شهری و مناطق آزاد 400 هزار ریال بوده و در سایر شهرها 300 هزار ریال است.

سپهری درباره مصادیق آلودگی صوتی اظهار کرد: به طور کلی تولید هر نوع صدای نامتعارف و یا ناهنجار از وسیله نقلیه آلودگی صوتی به وجود می‌آورد. به عنوان مثال ایجاد صدای نامتعارف از لوله اگزوز، نصب سیستم‌های صوتی قوی با صدای بلند بر روی خودرو، نصب بلندگو در خودرو، تولید صدای نامتعارف از اگزوز موتورسیکلت، جزو این مصادیق محسوب شده و پلیس با آنها برخورد می‌کند.

به گفته، فرمانده یگان عملیات و کنترل طرح‌های ویژه ترافیک پلیس راهور پایتخت براین اساس وانت بارهایی که با نصب بلندگو بر روی آن اقدام به فروش اقلام مختلف همچون میوه، سبزی و... کرده و یا در امر خرید اقلام ضایعات فعال هستند با آنها برخورد شده و پلیس در صورت مشاهده با آنها برخورد خواهد شد.

سپهری با بیان اینکه آیا این طرح در پایتخت اجرا می‌شود یا خیر؟ اظهار کرد: رقم جریمه مذکور با کد 2125 از اواخر سال 94 ابلاغ شده و پلیس نیز هر قانونی را که به او ابلاغ شود انجام می‌دهد، بنابراین در این مورد مأموران پلیس با خودروهایی که اقدام به ایجاد آلودگی صوتی کرده باشند، برخورد می‌کند.

منبع:ایسنا



نظرات