1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اطلاعیه
  4. اعطای تسهیلات ارزان‌ قیمت برای خرید وسایل سواری عمومی

اعطای تسهیلات ارزان‌ قیمت برای خرید وسایل سواری عمومی

2 مهر 1395
  • 1

به گزارش اخبار خودرو به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان شمالی، سعید سبحانی اظهار داشت: این اعتبارات تسهیلاتی توسط صندوق کارآفرینی و امید در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد.
سبحانی، نرخ کارمزد این تسهیلات را ۴درصد و مدت بازپرداخت آن را ۵ سال عنوان کرد و گفت: بر اساس تفاهم‌نامه منعقدشده میان این اداره کل و صندوق کارآفرینی و امید، هر متقاضی معادل ۸۰ درصد قیمت خودرو، اعتبار تسهیلاتی دریافت می‌کند.

 تسهیلات ارزان قیمت برای تاکسیرانی

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان شمالی تصریح کرد: در این طرح متقاضی باید ۲۰ درصد از هزینه‌های خرید خودرو را تأمین می‌کند و تا سقف ۳۰۰ میلیون ریال نیز تسهیلات دریافت می‌کند.
وی افزود: این طرح به‌منظور توسعه حمل‌ونقل در دستور کار قرارگرفته و اداره کل حمل‌ونقل و پایانه‌ها مکلف شده است که رانندگان واجد شرایط فعالیت در خطوط بین‌شهری و روستایی و مناطق محروم را برای دریافت این تسهیلات به صندوق کارآفرینی و امید معرفی کند.

سبحانی خاطرنشان کرد: این تسهیلات فقط برای خرید خودروی جدید و به‌منظور افزایش ظرفیت وسایل حمل‌ونقل بین‌شهری و روستایی اختصاص داده می‌شود و شامل تعویض و جایگزینی خودروهای فرسوده نمی‌شود.
مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان شمالی با اشاره به اینکه تزریق این اعتبار تسهیلاتی می‌تواند در ایجاد اشتغال نیز تأثیرگذار باشد، تصریح کرد: ۲۵ درصد از کل اعتبار منظور شده برای این طرح می‌تواند در اختیار شرکت‌ها و مؤسسات قرار گیرد.
وی افزود: شرکت‌ها و مؤسسات حمل‌ونقل مسافربری و دفاتر نمایندگی روستایی و مناطق محروم نیز در صورت داشتن مجوز افزایش ظرفیت، برای خرید حداکثر سه دستگاه حمایت می‌شوند.

منبع:دنیای خودرو



نظرات

  • احمدرضا احمدرضا (2 مهر 1395 ساعت 22:29)

    بسیار فکر عالی است. زیرا سواری های عمومی همیشه نو و تمیز می شود. خدمت به مسافران این وسایل است. هم ماشین تمیز سوار می شوند،هم کرایه ها کمتر بالا می رود. مردم از سواری شخصی کمتر استفاده می کنند. پس آلودگی کمتر می شود .ترافیک کم می شود. اشتغال زایی می شود.