1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اطلاعیه
  4. پیشنهاد برای پولی شدن جاده چالوس

پیشنهاد برای پولی شدن جاده چالوس

5 آبان 1394
  • 0

معاون استاندار البرز و فرماندار ویژه کرج با اشاره به مشکلات ترافیکی جاده چالوس به دلیل افزایش حجم تردد خودروها، صدور کارت تردد جاده سبز را برای خودروهای عبوری از این جاده پیشنهاد کرد.

محمد تقی ایرانی روز دوشنبه در این باره به خبرنگاران گفت: طرح های بسیاری با مشورت کارشناسان مدنظر بوده، اما صدورکارت تردد جاده سبز، در روزهای پایان هفته و ایام تعطیل می تواند در حل این مشکل به صورت جدی اثرگذار باشد.

وی افزود: در این طرح پیشنهادی، در روزهای پایان هفته تعداد محدودی کارت تردد جاده سبز به شهروندان متقاضی ورود به این جاده فروخته می شود و هر خودرو قبل از ورود به جاده چالوس، با پرداخت مبلغی حدود 20 هزار تومان، اقدام به تهیه کارت تردد می کند.

فرماندار کرج گفت: دراین صورت تنها تعداد مشخصی کارت تردد فروخته می شود که متناسب با ظرفیت جاده است و کسانی که بدون کارت وارد محدوده طرح شوند، توسط پلیس و دوربین های ترافیکی، ممانعت یا جریمه خواهند شد.

ایرانی، در خصوص نحوه هزینه کرد مبالغ دریافتی از شهروندان، گفت: در سال های اخیر جاده چالوس با آسیب های زیادی از لحاظ زیست محیطی مواجه شده که اجرای این طرح می تواند سبب برطرف شدن بسیاری از مشکلات زیست محیطی این منطقه، از جمله پاکسازی محیط زیست ، نگهداری و محافظت از جنگل ها و مراتع و رودخانه ها شود.

وی خاطرنشان کرد:حفاظت از حیات وحش، بازسازی و حفظ تونل ها و مسیر جاده، راهسازی برای روستاها و تاکین امکانات امداد و نجات نظیر پد هلی کوپتر امداد و حتی ساخت بیمارستان های مجهز در نقاط مختلف این جاده زیبا از دیگر نتایج مثبت ناشی ازا جرای طرح صدور کارت تردد جاده سبز درجاده چالوس بشمارمی رود.

معاون استاندار البرز،به ضرورت تعریف ساز و کار اجرایی این طرح در صورت تصویب در شورای برنامه ریزی استان اشاره کرده و گفت: باید امکان دسترسی اینترنتی شهروندان برای خرید کارت تردد و همچنین اهالی جاده چالوس برای معافیت از طرح به خوبی اجرا شودو همچنین هماهنگی پلیس راهور در اجرای این طرح بسیار ضروری است.

وی خاطرنشان کرد: امروز به دلیل افزایش حجم تردد خودروها در جاده چالوس علاوه بر مشکلات ترافیکی ، شاهد گسترش روزافزون آلودگی های زیست محیطی در حاشیه رودخانه کرج و نارضایتی روستاهای اطراف این جاده سبز هستیم .

فرماندار کرج ادامه داد: یک طرفه شدن جاده چالوس در روز های تعطیل و آخر هفته ، باعث ایجاد مشکلاتی برای ساکنین این منطقه در دسترسی به حداقل امکانات نظیر نیاز به خدمات مراکز بهداشت و درمان شده است .

ایرانی گفت: ظرفیت تردد در جاده چالوس بسیار محدود است اما در روزهای پایان هفته و ایام تعطیل این تردد به دهها هزار خوردو هم افزایش پیدا می کند که این موضوع ، امکان امداد رسانی در زمان ترافیک جاده یا بروز سیل و حوادث را به حداقل می رساند و دغدغه اصلی مدیران استان البرز است.

فرماندار کرج از رسانه ها خواست تا با اطلاع رسانی در زمینه این پیشنهاد، برای جمع آوری دیدگا ههای مختلف کارشناسان و شهروندان در این خصوص و انعکاس آن به فرمانداری همکاری لازم را داشته باشند تا بتوان بهترین تصمیم را برای حل مشکل جاده چالوس اتخاذ کرد.

منبع ایرنا


نظرات