1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اطلاعیه
  4. امکان ثبت تخلف سبقت غیرمجاز در محورهای هراز و چالوس

امکان ثبت تخلف سبقت غیرمجاز در محورهای هراز و چالوس

29 شهریور 1394
  • 0

عملیاتی شدن ثبت تخلف سبقت غیرمجاز توسط دوربین‌های هوشمند محورهای هراز و چالوس، کشته شدن بیش از ۱۰۰ تن از مسافران تابستانی در ۳ روز گذشته، هشدار پلیس نسبت به سرعت غیرمجاز و رانندگی در حالت خستگی و... از مهم‌ترین نکات جانشین رئیس پلیس راهور ناجا بود.

سردار موسی امیری در حاشیه بازدید از پلیس راه استان قم با اعلام خبر ثبت تخلف سبقت غیرمجاز توسط دوربین‌های هوشمند در دومحور هراز و چالوس از امروز اظهار کرد: یکی از ابزارهای موثر دنیای امروز در کاهش تخلفات رانندگی و سوانح ترافیکی، استفاده از سیستم‌های هوشمند است.

جانشین رئیس پلیس راهور ناجا گفت: در حال حاضر 400 دوربین هوشمند، تخلفات رانندگی در 5 هزار کیلومتر از محورهای برون‌شهری را ثبت می‌کنند و با همکاری وزارت راه و شهرسازی قرار است 1800 دوربین جدید در 30 هزار کیلومتر از راه‌های مواصلاتی کشور نصب شود.

وی با اشاره به آغاز به کار دوربین‌های هوشمند در دومحور چالوس و هراز از امروز برای ثبت تخلف انحراف به چپ و سبقت غیرمجاز افزود: از امروز برای اولین بار در کشور دوربین‌های دو محور چالوس و هراز قابلیت ثبت تخلف انحراف به چپ و سبقت غیرمجاز را عملیاتی می‌کنند و در آینده نزدیک نیز این قابلیت برای سایر دوربین‌های بین شهری تعریف خواهد شد.

امیری ثبت تخلفاتی همچون سرعت غیرمجاز، عبور از چراغ قرمز، عبور از محل ممنوع، تردد در محدوده طرح ترافیک، تجاوز به گذرگاه عابرپیاده و عدم پرداخت عوارضی جاده‌ای را از جمله تخلفاتی عنوان کرد که توسط دوربین‌های هوشمند درون و برون‌شهری ثبت می‌شود که از امروز تخلف انحراف به چپ و سبقت غیرمجاز نیز به این قابلیت‌ها اضافه می‌شود.

وی با تاکید بر نقش دوربین‌های هوشمند ثبت تخلف رانندگی گفت: در حال حاضر 28 درصد کل تخلفات رانندگی توسط سیستم‌های هوشمند ثبت شده که در این میان 52 درصد تخلفات به سرعت غیرمجاز اختصاص یافته است.

جانشین رئیس پلیس راهور ناجا گفت: در حال حاضر 65 درصد تخلفات ثبت شده به تخلفات رانندگی درون شهری و 35 درصد مابقی به تخلفات جاده‌ای اختصاص دارد.

پنجشنبه، جمعه و شنبه 3 روز مرگبار جاده‌های کشور

امیری در ادامه سخنانش با اشاره به اوج گرفتن موج بازگشت سفرهای تابستانی در روزهای اخیر اظهار کرد: همزمان با اوج گرفتن موج بازگشت سفرهای تابستانی شاهد افزایش تصادفات در 3 روز گذشته بودیم و متاسفانه طی 3 روز اخیر 1300 فقره تصادف فوتی و جرحی در سراسر کشور اعلام شده و در این میان 100 نفر از هموطنانمان در صحنه تصادف جان خود را از دست داده‌اند.

وی با بیان اینکه طی این 3 روز 1700 نفر از هموطنانمان در تصادفات رانندگی مصدوم شده‌اند، افزود: در تحلیل‌های کارشناسی دو عامل واژگونی ناشی از خستگی و خواب‌آلودگی و تخطی از سرعت مطمئنه از مهم‌ترین علل وقوع این تصادفات بوده است.

جانشین رئیس پلیس راهور ناجا با هشدار به مسافران از آنها خواست تا نسبت به رعایت سرعت مطمئنه و پرهیز از رانندگی در حالت خستگی و خواب‌آلودگی هوشیار باشند.

امیری گفت: امیدواریم در روزهای پایانی تابستان شاهد وقوع کمترین تصادفات ممکنه بوده تا بتوانیم روند کاهشی وقوع حوادث رانندگی را طی شهریورماه ادامه دهیم.

سازوکار جریمه کردن عابران پیاده متخلف کشور وجود ندارد

وی در پاسخ به سوال خبرنگار تسنیم در خصوص گفت‌وگوی منتشر شده از وی درباره جریمه کردن عابران پیاده توضیح داد: این مصاحبه همزمان با بازدید من از استان خراسان شمالی منتشر شد که در این مصاحبه من با توجه به نقش پررنگ عابران و موتورسواران در بروز سوانح این استان، سازوکارهای رفع این مشکل را تشریح کردم و در آن تصریح کردم که علی‌رغم وجود مواد قانونی برای جریمه کردن عابران پیاده، هنوز سازوکار لازم برای اعمال قانون عابران متخلف در کشور وجود ندارد.



نظرات