1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اطلاعیه
  4. جزئیات شیوه قیمت‌گذاری خودرو در سال 96

جزئیات شیوه قیمت‌گذاری خودرو در سال 96

23 اسفند 1395
  • 0

ئیس شورای رقابت با تشریح جزئیات شیوه قیمت‌گذاری خودرو در سال 96 گفت: وزیر صنعت دیگر هیچ حرفی از خروج خودرو از شمول قیمت‌گذاری به شورای رقابت نزد.

رضا شیوا در گفتگو با مهر با تشریح جزئیات قیمت‌گذاری خودروها در سال آینده گفت: در رابطه با قیمت‌گذاری خودروها در سال ۹۶، دو بحث مطرح است که یکی از آنها خودروهای ساخت داخل و تولیداتی است که در چارچوب دستورالعمل تنظیم قیمت، در شورای رقابت قیمت‌گذاری خواهند شد و نظارت عالیه بر آنها صورت می گیرد. بر این اساس، شروطی برای وزارت صنعت گذاشته‌ایم که بر مبنای آن، قرار بر این است که تولید این خودروها در سال ۹۶، به حد کافی صورت گیرد و هیچ یک از خودروها، حاشیه بازار نداشته باشند.

رئیس شورای رقابت افزود: در مورد برخی از خودروها که شامل قیمت‌گذاری نمی شوند، کار با شورای رقابت نیست و این گروه را بیشتر، خودروهای وارداتی تشکیل می دهند که تا حدودی فضای رقابتی بر آنها حاکم است، البته وزارت صنعت متولی تنظیم بازار آنها هم هست و شورای رقابت در این خصوص نظارت عالیه دارد تا این خودروها نیز در سال ۹۶، حاشیه بازار نداشته باشند.

وی در پاسخ به این سوال که بالاخره شورای اقتصاد، پاسخی به نامه وزیر صنعت مبنی بر خروج خودرو از شمول قیمت‌گذاری ارایه کرد، گفت: وزیر صنعت دیگر آن موضوع را پیگیری نکرد و اکنون هم هیچ بحثی در رابطه با خروج خودرو از شمول قیمت‌گذاری مطرح نیست و به تازگی هم بحثی در این خصوص صورت نگرفته است.

شیوا ادامه داد: مشخص شده است بازارهایی که انحصاری هستند، بر اساس دستورالعمل های موجود، قیمت خود را باید با شورای رقابت تطبیق بدهند که نمونه آن محصولات پتروشیمی است که شورای رقابت وارد شده و اخیرا هم این شورا در حال ورود به بحث فولاد است؛ به هرحال قانونگذار شورای رقابت را مکلف کرده تا در هر بازاری که انحصار طبیعی و غیرطبیعی بر آن حاکم است، دخالت کند و اگر لازم باشد، برای آن دستورالعمل تنظیم نماید.

منبع:مهر



نظرات