1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اطلاعیه
  4. مراقب فریب های واردکنندگان خودرو باشید

مراقب فریب های واردکنندگان خودرو باشید

29 فروردین 1394
  • 0

یک کارشناس خودرو گفت: بسیاری از شرکتهای واردکننده خودرو این محصولات را نه با سرمایه خود بلکه با پول مشتریان وارد می‌کنند و در مواردی نیز از پول مشتریان برای کارهای دیگری غیر از واردات خودرو، استفاده می‌شود.

فربد زاوه در گفت‌وگویی اظهار کرد: شرکتهای واردکننده‌ای که خودرو را در بازه‌های زمانی بیش از چهار ماه پیش‌فروش می‌کنند عملا نه با سرمایه خود بلکه با استفاده از پیش‌پرداختی که از مشتریان می‌گیرند، خودرو وارد می‌کنند.

وی با بیان اینکه همچنین واردکنندگانی که هنگام پیش‌فروش 60 درصد پول خودرو را دریافت می‌کنند نیز عملا با پول مشتریان خودرو وارد می‌کنند، خاطرنشان کرد: متاسفانه بسیاری از شرکتهای واردکننده خودرو از پیش‌پرداخت مشتریان به عنوان وام کم بهره بانکی استفاده می‌کنند.

این کارشناس خودرو ادامه داد: به عنوان مثال یک شرکت واردکننده، خودرو را با شرایط تحویل 180 روز کاری پیش‌فروش کرده و برای جذاب کردن شرایط فروش و به نوعی فریب مشتریان، سود مشارکت نیز به پیش‌خریداران پرداخت می‌کند اما واقعیت چیز دیگری است.

وی افزود: حداقل بهره تسهیلات بانکی با شرایط مشارکت مدنی، 28 تا 30 درصد است اما واردکنندگان خودرو پیش‌پرداخت مشتریان را دریافت کرده و سود 18 تا 20 درصدی به آنها پرداخت می‌کنند در حالیکه هزینه تامین پول در این حالت حداقل 8 تا 10 درصد ارزان‌تر از وامی است که سیستم بانکی پرداخت می‌کند.

زاوه با بیان اینکه مصرف‌کنندگان باید از خرید خودرو با شرایط تحویل بیش از چهار ماه خودداری کنند، تصریح کرد: مشتریان باید بدانند که اگرچه واردکننده خودرو به پیش‌پرداخت آنها سود مشارکت پرداخت می‌کند اما برنده این معامله تنها شرکت واردکننده‌ای است که از پول مشتری به عنوان یک وام کم بهره بانکی برای گردش تجارت خود استفاده می‌کند.

منبع ایسنا


نظرات