1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اطلاعیه
  4. زمان دقیق تحویل خودرو به خریدار مشخص می شود

زمان دقیق تحویل خودرو به خریدار مشخص می شود

10 شهریور 1394
  • 0

براساس یک قانون جدید، خودروسازان و واردکنندگان خودرو ملزم به قید زمان دقیق تحویل خودروی فروخته شده و همچنین در صورت هرگونه تاخیر در تحویل خودرو، ملزم به جبران خسارت وارده و جلب رضایت خریدار خواهند بود.

تاخیر در تحویل خودروی فروخته شده از مشکلات رایج خریداران این محصولات در ایران است. به همین دلیل در اصلاحیه آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو، تمام عرضه‌کنندگان خودرو ملزم به جبران خسارت در این موارد شده‌اند.

در تبصره ماده 3 این قانون آمده است:" در صورت بروز مشکل در فرآیند رعایت استانداردهای مصوب و تاخیر در تحویل خودرو، مسئولیت جبران خسارات وارده و کسب رضایت مصرف‌کنندگان بر عهده عرضه‌کننده خودرو است".

همچنین در این قانون تصریح شده که شرکت فروشنده خودرو ملزم به درج تاریخ دقیق تحویل خودرو در قرارداد فروش است. براساس ماده 4 این قانون، " عقد قرارداد فروش با مشتریان الزامی است. در قرارداد فروش درج مشخصات خودروی مورد نظر مشتریان، قیمت فروش، نرخ سود مشارکت و جریمه تاخیر در تحویل، رنگ و تاریخ تحویل خودرو (به ماه و هفته)، لیست وسایل جانبی و نام کلیه تجهیزات درخواستی (آپشن) مشتریان الزامی بوده و عرضه‌کننده موظف به تحویل خودروی مورد نظر در زمان تعیین شده در قرارداد با رعایت استانداردهای تعیین شده است".

این موارد در حالی است که هم‌اکنون بیشتر خودروسازان و واردکنندگان خودرو زمان دقیق تحویل خودروی فروخته شده را در قرارداد قید نکرده و بازه زمانی معمولا یک ماهه را در این زمینه اعلام می‌کنند.

اصلاحیه آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو هم‌اکنون در هیات دولت در دست بررسی نهایی است و پس از تصویب، ابلاغ و اجرایی خواهد شد.

منبع ایسنا


نظرات