1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اطلاعیه
  4. پیام گمرک به مالکان خودروهای 2500 سی‌سی

پیام گمرک به مالکان خودروهای 2500 سی‌سی

19 مهر 1393
  • 5

رئیس کل گمرک ایران با بیان اینکه تعدادی خودروی با حجم موتور بالای 2500 سی سی در گمرک موجود است و متروکه محسوب می‌شود و اجازه ورود ندارند و مرجوع خواهند شد، واردکنندگان آنها را بیشتر افراد حقیقی اعلام کرد و گفت: واردکنندگان مطرح می‌کنند که خودروهای مذکور قبل از ممنوعیت وارد شده اند اما مصوبه مربوط به واردات خودروهای لوکس نسبت به ممنوعیت آن صراحت دارد و کاری برای واردات این خودروها از دست گمرک بر‌نمی‌آید و هر کاری که می‌خواهند انجام دهند.

به گزارش خبرنگار مهر، مسعود کرباسیان در جمع خبرنگاران در مورد وضعیت واردات خودروهای بالای 2500 سی سی از گمرک گفت: در حال حاضر تعدادی خودروی با حجم موتور بالای 2500 سی سی در گمرک موجود است و متروکه محسوب می شود و این خودروها اجازه ورود ندارند و مرجوع خواهند شد.

رئیس کل گمرک ایران در ادامه در پاسخ به سئوال مهر در مورد وادرکنندگان این خودروها عنوان کرد: واردکنندگان این خودروها افراد حقیقی است و تعداد افراد حقوقی این خودروها بسیار کم است. واردکنندگان این خودروها مطرح می کنند که خودروهای مذکور قبل از ممنوعیت وارد شده است اما مصوبه مربوط به واردات خودروهای لوکس نسبت به ممنوعیت آن صراحت دارد.

وی در پاسخ به واردکنندگان خودروهای لوکس مذکور خاطرنشان کرد: کاری برای واردات این خودروها از دست گمرک بر نمی آید و هر کاری که می خواهند انجام دهند.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی در پاسخ به سئوال دیگر خبرنگار مهر در موردگمرک تخصصی نفت اظهارداشت: گمرک اجازه ایجاد انبار اختصاصی برای تولیدکنندگان و واردکنندگان را می دهد و تولیدکنندگان می توانند به جای هزینه های انبارداری یک گمرک و انبار اختصاصی داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه بخش نفت هم می تواند گمرک تخصصی داشته باشد، کما اینکه نفت دارای یک گمرک اختصاصی در تهران است، افزود: اگر تولیدکنندگان بخش نفت کشور بخواهند در مناطق دیگری گمرک اختصاصی داشته باشند می توانند طبق روال درخواست دهند و گمرک پس از بررسی ضوابط در صورت امکان به آن عمل خواهد کرد.

کرباسیان پاسخ به سئوال دیگر مهر درباره ایجاد گمرک تخصصی دارو عنوان کرد: در حال حاضر گمرک تخصصی دارو نداریم و دلیل آن متعدد بودن واردکنندگان آن است. برای ایجاد گمرک تخصصی لازم است که تمام دستگاه های همجوار که مجوز آنها برای واردات کالا نیاز است باید در ان حضور داشته باشند، به عنوان مثال کانون پرورش فکری کودکان اعلام می کند در مناطق و گمرکات خاص امکان ارزیابی اسباب بازی را دارد، بنابراین اسباب بازی از طریق همان گمرکات وارد می شود.

رئیس کل گمرک ایران با بیان اینکه بنابراین گمرک تخصصی گمرکی است که توان ارزیابی در آن وجود داشته باشد، افزود: واردات خودرو از هر گمرکی امکانپذیر نیست و مثلا در مورد خودرو از آنجا که خودرو باید از نظر سی سی موتور و یا موارد دیگر مورد ارزیابی قرار گیرد تنها باید از برخی از گمرکات وارد شود.

معاون وزیر اقتصاد با اشاره به وجود گمرکات اختصاصی در کشور افزود: به عنوان مثال برخی از کارخانه های تولیدی همانند ایران خودرو اعلام می کنند واردات خود را به جای آنکه در بنادر با هزینه بالا نگهداری کنند، فضایی برای آنها ایجاد تا زیر نظر گمرک پلمپ شود.

وی گفت: 126 کارخانه هم اکنون دارای گمرکات اختصاصی هستند که این امر منجر به کاهش هزینه های انبارداری آنها می شود و با حداقل تضمین فعالیت خود را انجام می دهند.




نظرات

  • امین امرایی امین امرایی (20 مهر 1393 ساعت 02:05)

    اخه چرا حرف الکی میزنید اقازاده کجا بوده.اینا نیخوان ایرانیو تو تنگنا بذارن.آقازاده و غیر اون فرقی نداره.دیوانه کسیه که ماشین ساخت داخل سوار شه که سودش بره توجیب کسایی که این بدبختیارو بما تحمیل میکنن.

  • جرمی جرمی (19 مهر 1393 ساعت 21:26)

    اگر هدف رعایت حقوق مصرف کننده ست ، حال در هر طبقه از جامعه که میخواهد باشد ، باید به زمان ابلاغ اطلاعیه به گمرکات توجه کرد ، در غیر اینصورت با بی اعتمادی در امر سرمایه گذاری خودرو مواجه خواهیم شد و باعث بی ثباتی قیمت میشود.

  • پسرتنها پسرتنها (19 مهر 1393 ساعت 18:44)

    ماشین اقازاده ها حتما همه پلاک شدن
    دیگه نیازی نبوده بقیه هم سوار بشن

  • یوونتوس یوونتوس (19 مهر 1393 ساعت 17:52)

    الان ممنوعیت رو میزارن روی 2500 یه وقتی دیدی کردنش 2000 و 1600. کلا ما اگه با بقیه جاهای دنیا یه فرقی نداشته باشیم روزمون شب نمیشه.

  • آفرین آفرین (19 مهر 1393 ساعت 14:00)

    این هم یکی از عجایب این دوره و زمانه