1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اطلاعیه
  4. ب ام و x6 خاص در منطقه آزاد اروند

ب ام و x6 خاص در منطقه آزاد اروند

22 مرداد 1395
  • 0

BMW X6 یکی از محبوب‌ترین خودرو‌های لوکس در ایران است که ممنوعیت واردات خودرو‌های بالای 2500 سی‌سی مانع ورود نسل دوم آن به بازار خودرویی کشورمان شده است. این شاسی‌بلند پریمیوم اسپرت متوسط که در سال 2007 میلادی پایه‌گذار کلاس شاسی‌بلند‌های اسپرت در جهان بود، در سال 2014 وارد نسل دو شد. محبوبیت این نوع خودرو در ایران به قدری زیاد است که اکنون برادر کوچک‌تر آن یعنی ب‌ام‌و X4 در بازار خودرویی کشور یکه‌تازی می‌کند و ثروتمندان برای خرید آن سر‌و‌دست می‌شکنند.

 ب ام و x6m در ایران

پیش از این نسخه معمولی BMW X6 وارد جزیره کیش و منطقه آزاد اروند شده بود و در حال حاضر نیز این خودروها با پلاک این مناطق در حال‌تردد هستند. اما خودرویی که امروز خبر ورود آن به کشور را منتشر می‌کنیم، یک «ایکس6»معمولی نیست. در اصل خودروی مورد نظر ما ب‌ام‌و «ایکس6 ام»وتوسط تیونر اختصاصی این کمپانی باواریایی تولید شده است. «ایکس6 ام»شاید از فاصله چند صدمتری شبیه یک «ایکس6»معمولی باشد اما اگر به آن نزدیک شوید به تفاوت‌های آن پی خواهید برد. در نهایت تغییرات «ایکس6 ام»باعث شده است ظاهری بسیار باابهت نسبت به نسخه معمولی به خود بگیرد.

 ب ام و x6m در ایران

اما تفاوت اصلی در باطن آن است؛ جایی‌که این خودرو از پیشرانه غول‌آسای 8 سیلندر 4.4 لیتری مجهز به توربوشارژر بهره می‌برد. این پیشرانه قدرتمند، توانایی تولید 575 اسب‌بخار قدرت و 750 نیوتون‌متر گشتاور را دارد که به کمک یک گیربکس 8 سرعته اتوماتیک به هر چهار چرخ خودرو منتقل می‌شود تا این کرگدن باواریایی شتاب صفر تا 100 کیلومتر بر ساعت را تنها در 4.2 ثانیه طی کند که با شتاب سوپراسپرتی چون شورولت کوروت برابری می‌کند! مصرف سوخت این ب‌ام‌و 11.1 لیتر در هر 100 کیلومتر و حداکثر سرعت آن روی 250 کیلومتر بر ساعت قفل شده است. ب‌ام‌و «ایکس6 ام»یکی از گران‌قیمت‌ترین شاسی‌بلند‌های جهان است و قیمت آن در حال حاضر در بازه 544 تا 592 میلیون تومان قرار دارد.

منبع: ایران جیب



نظرات