1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اطلاعیه
  4. ورود BMW i8 به ایران ممنوع شد

ورود BMW i8 به ایران ممنوع شد

7 شهریور 1394
  • 2

از همان روزهای اول ورود BMW i8 به ایران بحث‌ها و ابهاماتی درباره قانونی بودن ورود این خودرو وجود داشت. در ابتدا به نظر می‌رسد به خاطر هیبریدی بودن خودرو مشکلی وجود نداشته باشد اما ظاهر سازمان توسعه تجارت، در بخشنامه‌ای جدید ورود آن را به کشور ممنوع اعلام کرده است.

بر اساس ابلاغیه دفتر مقررات صادرات و واردات سازمان توسعه تجارت ورود BMW i8 به دلیل نبود امکان سرویس و خدمات پس از فروش و نبود امکان صدور گواهی استاندارد و شماره گذاری و نیز نبود تایید و اعلام نوع خودرو از سوی کمیته واردات خودرو، فاقد شرایط لازم برای ثبت سفارش است.

این خودرو در تهران حدود ۱٫۵ میلیارد قیمت گذاری شده و مشخص نیست ممنوعیت واردات آن چه تاثیری بر قیمت آن خواهد گذاشت. به علاوه اینکه حالا ابهاماتی درباره امکان پلاک گذاری این خودرو نیز به وجود می‌آید.

مصرف سوخت بی‌ام‌و i8 معادل ۲٫۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است. این خودرو دارای موتور بنزینی با توان ۲۳۱ اسب بخار و یک موتور الکتریکی با توان ۱۳۰ اسب بخار است که در مجموع هر دو موتور تولید گشتاوری معادل ۵۷۰ نیوتن متر دارند و در زمان ۴٫۴ ثانیه سرعت خودرو را از صفر به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می ‌رسانند.حداکثر سرعت این خودرو ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت است که در حالت الکتریکی حداکثر ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت است.



نظرات

  • رانداکروزا رانداکروزا (17 شهریور 1394 ساعت 14:33)

    عجب....

  • حسین معمار حسین معمار (7 شهریور 1394 ساعت 05:10)

    نه باری به دوش ما اضافه شد و نه چیزی ازش کم شد...