1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اطلاعیه
  4. تویوتا در صدر با ارزش‌ترین برندهای خودرویی دنیا در سال 2014

تویوتا در صدر با ارزش‌ترین برندهای خودرویی دنیا در سال 2014

4 خرداد 1393
  • 1

تویوتا عنوان با ارزش‌ترین برند خودرو در سال ۲۰۱۴ را برای دومین سال پیاپی از آن خود کرده است. مهم‌ترین تعقیب‌کننده این برند ژاپنی، ب‌ام‌و است و فورد نیز با بهتر کردن شرایطش توانسته بر برندهایی مانند فولکس‌واگن و نیسان فائق آید و به جمع پنج برند با ارزش خودرو در جهان برسد.

تویوتا برند شماره یک خودروسازی دنیا

مطالعه «۱۰۰ برند با ارزش خودرو در جهان» توسط مؤسسه جهانی تحقیقات بازار میلوارد براون منتشر شده است. در این مطالعه ۲۰ درصد افزایش برای برند تویوتا در سال ۲۰۱۴ تخمین زده شده است که مطابق آن ارزش تویوتا به ۲۹/۹ میلیارد دلار می‌رسد. در این زمینه، پیتر والش، مدیر بخش برندهای جهانی در میلوارد براون می‌گوید:

برند تویوتا روند هوشمندانه خود را ادامه داده و به عنوان نمادی از کیفیت و هزینه خود را نشان داده است. در همین حال، در زمینه خودروهای سبز کارهای زیادی انجام داده است و رفته‌رفته به سرآمد خودروهای هیبریدی تبدیل می‌شود.

تویوتا برند شماره یک خودروسازی دنیا

وی همچنین اضافه کرد که تویوتا در مقابل تأثیراتی که فراخوان‌های متعدد سال‌های ۲۰۰۹ و ۲۰۱۰ داشتند، مدیریت خوبی از خود به نمایش گذشت. تویوتا در بازارهای مختلف جهان، دیگر یک برند ناآشنا و خارجی محسوب نمی‌شود.

در مقابل فورد نیز رشد قابل‌توجه ۵۶ درصد را نسبت به سال ۲۰۱۳ در ارزش برند داشته است و به ۱۱/۸ میلیارد دلار رسیده است. والش در این زمینه توضیح می‌دهد که چگونه فورد مطابق نیازهای هر کدام از مشتری‌ها عمل کرده است:

در هر دو مقیاس جهانی و محلی، فورد با انجام کارهایی مانند تغییرات در پیشرانه و سوخت، سیستم‌های اطلاعات و سرگرمی و دیگر تکنولوژی‌ها، توانست در صحنه رقابت، نظر مشتریان را به خود جلب کند.

رده دوم در این مطالعه به ب‌ام‌و آلمانی رسیده که با ۷ درصد افزایش به ۲۵/۷ میلیارد دلار رسیده است. این در حالی است که مرسدس‌بنز با ارزش ۲۱/۵ میلیارد دلار و ۲۰ درصد افزایش در رده سوم قرار گرفته است. هوندا نیز با ۱۴ درصد افزایش، به ۱۴/۱ میلیارد دلار رسیده و رده چهارم را از آن خود کرده است. بنابراین چهار برند اول نسبت به سال ۲۰۱۳ تغییری نداشته‌اند.

تویوتا برند شماره یک خودروسازی دنیا

تنها عضو 10 برند خودرویی جهان که کاهش ارزش داشته، فولکس‌واگن است که با ۴ درصد کاهش به ۸/۴ میلیارد دلار رسیده و جایگاهش نیز یک رده کاهش داشته و از رده ششم به رده هفتم رسیده است. پس از فورد که بیشترین رشد را داشته و به رده پنجم در سال ۲۰۱۴ رسیده، نیسان با ۱۱/۱ میلیارد دلار، فولکس‌واگن با ۸/۴ میلیارد دلار، آئودی با ۷/۱ میلیارد دلار، شورولت با ۴/۹ میلیارد دلار و هیوندای با ۴/۶ میلیارد دلار در رده‌های ششم تا دهم قرار دارند. نکته جالب دیگر در این لیست، حضور شورولت در لیست ۱۰ برند با ارزش پس از مدت‌ها از سال ۲۰۰۹ می‌باشد.

جهت مشاهده لیست کامل 100 برند برتر سال 2014 فایل PDF به حجم تقریبی 4 مگابایت را مشاهده فرمایید (اینجا کلیک کنید)



نظرات

  • تنبور تنبور (14 مهر 1393 ساعت 12:11)

    باید هم باشه این خودرو ساز هیچ چیزی تو ماشین هاش کم نداره