1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اطلاعیه
  4. تویوتا برترین برند خودروسازی دنیا در سال 2013

تویوتا برترین برند خودروسازی دنیا در سال 2013

4 خرداد 1393
  • 0

شرکت ژاپنی تویوتا با کسب عنوان با ارزش‌ترین نام تجاری در بین خودروسازان جهان، از جایگاه خود دفاع کرد. این بررسی که بین 100 برند برتر جهان توسط موسسه میلوارد براون انجام شده، ترکیبی از اندازه‌گیری ارزش برند مبتنی بر بیش از دو میلیون مصاحبه با مصرف‌کنندگان و اطلاعات جمع‌آوری شده از بلومبرگ و Kantar Worldpanel می‌باشد.

تویوتا برند شماره یک خودروسازی دنیا

تویوتا در حالی در صدر خودروسازان جهان قرار گرفته که ارزش نام تجاری آن با رسیدن به رقم 35.3 میلیارد دلار، 17 درصد نسبت به سال گذشته رشد یافته است. این در حالی است که نام تجاری مرسدس بنز نیز با رشد 6 درصدی به 31.9 میلیارد رسیده است و جایگاه دوم در میان خودروسازان و یازدهم کل لیست را در اختیار خود قرار داده است. ارزش ب ام و نیز با رشد 10 درصدی به 31.8 میلیارد دلار رسیده است تا این شرکت را در جایگاه سوم برندهای خودروسازی قرار دهد. جایگاه چهارم در اختیار هوندا است که ارزش نام آن 18.4 میلیارد دلار تخمین زده شده است. در حالی که فولکس واگن با وجود 20 درصد رشد ارزش برند و رسیدن آن به 11.1 میلیارد دلار، در جایگاه پنجم قرار دارد و در جایگاه قبلی شرکت فورد قرار گرفته است.

ارزش برند تنها شامل ارزش نام تجاری و نه میزان دارایی‌ها یا فروش و سود می‌شود. تویوتا اکنون بزرگ‌ترین خودروساز دنیا محسوب می‌شود که توانسته تعادلی عالی بین کیفیت و کمیت ایجاد نماید و همین موضوع باعث خوش‌نامی آن شده که تاثیری شگفت در ارزش‌گذاری نام تجاری آن دارد. در مقابل جنرال موتورز که درگیر مسائل مربوط به بلوای پنهان‌کاری نقص فنی بوده، اعتبار خود را از دست داده و در لیست ده‌تایی خودروسازان، اثری از آن نیست.

لیست پانزده برند برتر و با ارزش در سال 2013 عبارتند از :

1- Apple

2-Google

3-Coca Cola

4-IBM

5-MicroSoft

6-General Electric

7-MC Donald

8-Samsung

9-Intel

10-Toyota

11-Mercedes Benz

12-BMW

13-Cisco

14-Disney

15-HP

جهت مشاهده لیست کامل 100 برند برتر بر روی تصویر زیر کلیک نمایید :


تویوتا برند شماره یک خودروسازی دنیا

منبع interbrand.com


نظرات