1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اطلاعیه
  4. نماینده ولوو در ایران توسط پلیس پلمب شد!؟

نماینده ولوو در ایران توسط پلیس پلمب شد!؟

11 شهریور 1396
  • 9

براساس آمار گمرک جمهوری اسلامی ایران در چهار ماهه نخست سال جاری، بیش از ۲۶ هزار دستگاه خودرو به ارزش ۷۵۲ میلیون و ۶۸۹ هزار و ۵۳ دلار به کشور وارد شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، افزایش قابل توجهی را نشان می ‌دهد که این آمار از جمله نشانه های رشد قابل توجه فروش این خودروها در کشورمان است.

یکی از روش های مرسوم در بازار خودرو، پیش خرید است که پس از بروز مشکلات مختلفی که در این زمینه رخ داد، وزارت صنعت، معدن و تجارت براساس سند اهداف و سیاست ‌های توسعه صنعت خودرو در افق ۱۴۰۴ که مکلف به اقداماتی برای حمایت از حقوق مصرف‌ کنندگان خودروهای داخلی و خارجی شده، مقرراتی برای پیش فروش خودرو وضع کرد.

یکی از مهمترین مقررات وضع شده در این خصوص، اطلاعیه و الزام وزارت صنعت و سازمان حمایت تولیدکنندگان و مصرف‌ کنندگان است که در دی ماه سال 95 با صدور بیانیه ای رسمی تاکید کرد: اشخاص حقیقی و حقوقی فاقد نمایندگی رسمی به هیچ وجه مجاز به عرضه خودرو در قالب پیش فروش نیستند و سازمان حمایت مصرف کنندگان از تمام متقاضیان خرید خودرو درخواست می کند از هرگونه انعقاد قرارداد در قالب پیش فروش خودرو یا پرداخت وجه به شرکتهایی که فاقد مجوز پیش فروش صادره از وزارت صنعت، معدن و تجارت هستند، اکیدا خودداری کنند.

تبلیغات رنگارنگ پیش فروش و ابهام خریداران

اگرچه اطلاعیه سازمان حمایت تولیدکنندگان و مصرف کنندگان، واضح و به صورت گسترده در رسانه ها منعکس شد اما برخی تبلیغات و آگهی های مبهم منتشره توسط تعدادی از شرکت های فعال در حوزه خودرو، ابهاماتی را برای علاقمندان به خرید یا پیش خرید خودروهای خارجی ایجاد کرده بود.

برخی از کاربران صبحانه با ارسال نمونه هایی از آگهی ها و تبلیغات شرکت های فعال در حوزه فروش خودروهای خارجی، این سوال را مطرح می کردند که آیا با وجود چنین تبلیغات متعدد و متنوعی، این شرکت ها مجوز پیش فروش را از وزارت صنعت و سازمان حمایت مصرف کنندگان دریافت کرده اند یا خیر؟

نماینده ولوو در ایران توسط پلیس پلمب شد!؟

جدیدترین و یکی از پررنگ ترین تبلیغات پیش فروش در این ایام مربوط به خودروی ولوو و شرکتی که ادعای داشتن مجوز واردات آن را دارد، یعنی داتیس خودرو است. این شرکت در تبلیغات اخیر خود، با اعلام دریافت مجوز واردات از یک شرکت به نام "هایکو اسپورتیو" که در اصل نمایندگی تیونینگ کردن خودروهای سوئی ولوو، در کشور آلمان است، اقدام به تبلیغات پیش فروش این خودرو کرده است.

داتیس خودرو حق واردات و پیش فروش ولوو ندارد

پس از پیگیری های متعدد، یک مقام آگاه در این سازمان با اشاره به بررسی پرونده شرکت داتیس خودرو توسط آنها، اعلام کرد: اولین راه اطلاع مردم از داشتن نمایندگی یک برند خارجی، مراجعه به سایت دبیرخانه هیات نظارت بر سازمانهای صنفی کشور (http://www.gatc.ir) است که مشخص می شود داتیس خودرو نماینده رسمی ولوو نیست.

وی در پاسخ به این سوال که آیا این شرکت با داشتن نمایندگی هیکو اسپورتیو می تواند خودرو را به کشور وارد کند، تاکید کرد: با توجه به اینکه شرکت هیکو یک شرکت تیونینگ است، وزارت صنعت با درخواست داتیس خودرو مبنی بر اجازه واردات خودرو از طریق نمابندگی هیکو نیز رسما مخالفت کرده است.

نماینده ولوو در ایران توسط پلیس پلمب شد!؟

در موعد تحویل خودرو، برخی مشتریان با برگه داتیس خودرو مبنی بر فسخ قرارداد مواجه می شوند

وی در عین حال تاکید کرد: با توجه به تکرار تبلیغات پیش فروش سواری ولوو توسط داتیس خودرو و اطلاع سازمان حمایت مصرف کنندگان از اقدام این شرکت به ثبت نام افراد برای پیش فروش این خودرو، پرونده تخلفات آنها به سازمان تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

شرکت متخلف پلمب شد

با توجه به شکایت تعدادی از افرادی که به گمان تبلیغات متعدد این شرکت، اقدام به پیش خرید خودروهای خارجی کرده بودند، نهادهای نظارتی در این خصوص وارد عمل شده و بالاخره حکم پلمب نمایشگاه داتیس خودرو در نارمک (فرجام غربی) توسط پلیس اجرا شد.

در عین حال، یک مقام مسئول در گفتگو با صبحانه با تاکید بر اینکه در زمینه اجرای قانون و احقاق حقوق مصرف کنندگان، تفاوتی میان شرکت های مشهور و کوچک در حوزه خودرو نخواهد بود، تاکید کرد: با توجه به وصول شکایت تعدادی از هموطنان به اتحادیه صنف فروشندگان خودرو و برخی مراجع قضایی، موضوع در اولویت قرار گرفت و حکم صادره توسط نهاد قضایی، به اجرا در آمد.

نماینده ولوو در ایران توسط پلیس پلمب شد!؟

وی با اشاره به اینکه حکم پلمب نمایشگاه داتیس خودرو، تنها اولین مرحله اجرای قانون و پیگیری تخلفات این شرکت است، وعده داد که به زودی اقدامات دیگری نیز در این زمینه اجرایی خواهد شد.

شرکت داتیس خودرو برای آنکه مشتریان متوجه برخورد نهادهای قانونی با این شرکت و پلمب نمایشگاه مرکزی آن نشوند، اقدام به ارسال اطلاعیه ای مبنی بر تعطیلی این نمایشگاه به علت تعمیرات کرده است!



نظرات

  • ا ق مشتری داتیس خودرو ا ق مشتری داتیس خودرو (14 شهریور 1396 ساعت 13:49)

    با تشکر از سایت خوب شما که نظرات را صادقانه به اطلاع مردم عزیز میرسانید.

  • ا ق مشتری داتیس خودرو ا ق مشتری داتیس خودرو (14 شهریور 1396 ساعت 11:28)

    بعد 9 ماه با نامه ارسالی از طرف داتیس خودرو که اعلام نموده بود نمیتواند خودرو را تحویل بدهد راهی جز انصراف باقی نماند. پول را نقد تحویل دادیم حالا 30 روز کاری باید صبر کنیم تا با 16% تحویل بگیریم. بعد 9 ماه با اصل پول و سودش دیگه نمیشه خودرو ثبت نامی را خرید!
    این آخر و عاقبت کار با داتیس خودروست، حالا اگر پول را طبق قراداد سر وقت پس بدهند!

  • مشتری مال باخته داتیس خودرو مشتری مال باخته داتیس خودرو (13 شهریور 1396 ساعت 11:18)

    - بار کج به مقصد نمی رسد- عاقبت دروغ گویی و سرکار گذاشتن مردم چیزی جز بی آبرویی نیست- متاسفم که سریال خانگی عاشقانه هم به دام پول شبهه ناک این شرکت افتاده است

  • امینی امینی (11 شهریور 1396 ساعت 17:38)

    این شرکت سره من هم کلاه گذاشته
    شکایت هم کردم ولی گوش شنوایی نبود

    خدا جای حق نشسته

  • ع ا ع ا (11 شهریور 1396 ساعت 16:45)

    با سلام
    بنده در سال 95 یک دستگاه اکسنت ثبت نام نمودم و بعد از 11 ماه پول من را با نرخ 15 درصد پس دادند
    شکایت هم به مراجع قضایی کردم ولی بعلت طولانی شدن زمان منصرف شدم
    از هم وطنان عزیز تقاضا دارم فریب اینگونه شرکتها را نخورند و سرمایه ای که به زحمت بدست آوردند به جیب سودجویان نظیر داتیس خودرو نریزند

  • ا ق مشتری داتیس خودرو ا ق مشتری داتیس خودرو (11 شهریور 1396 ساعت 16:44)

    تازه بعد از 9 ماه از ثبت نام یادشان افتاده امروز (11 شهریور )شبیه همان نامه که در متن خبر هست ، فرستادند که متاسفانه نمیتوانم خودروی شما را تحویل بدهیم. یا بیاید خودروی مثلا سانتافه یا وولوو قرارداد تمدید کنید که چند ماه دیگر علاف شوید یا وجه تان را پس بگیرید. قیمت خودرو که بالا رفته با آن مبلغ و سودش دیگه نمیشود آن خودرو را خرید! با پول و وقت مردم بازی میکنند مثل آب خوردن. انشاالله تعمیرگاه داتیس خودرو که برای سرویس خودرو ها میباشد یک روز باعث سرویس خودشون بشود.

  • Mehdi Mehdi (11 شهریور 1396 ساعت 15:44)

    یکی از فامیلای ما از داتیس خودرو اپتیما خرید به قیمت ۱۷۸ میلیون من داخلشم نشستم دقیقن همون اپتیمایی بود ک ۲۰۰ میلیون میدن فول با مانیتور بزرگ من مطمئنم چون کار بار خودشون به دلیل قیمت پایین داتیس خودرو کساد شده بستند چون دیگ نمایندگی های کیا و هیوندا و اقازادها فروش نداشتند خب معلوم کسی ۱۷۸ ول نمیکنه ۲۰۰ بخره واسه همین درشو بستند قیمتاش خیلی خوب بود خدا لعنتشون کنه النترایی ک ۱۵۰ میدندو ۱۲۰ زده بود فولشو اگ مجوز نداشته چرا تو تبلیغ فیلمای عاشقانه اجازه تبلیغشو میدادند معلوم باند بازیه.

    مشتری مال باخته داتیس خودرو مشتری مال باخته داتیس خودرو (13 شهریور 1396 ساعت 11:20)

    طبل بی آبرویی داتیس خودرو- گوش فلک را کر کرده- از چه چیزی دفاع می کنید؟

  • ا ق مشتری داتیس خودرو ا ق مشتری داتیس خودرو (11 شهریور 1396 ساعت 12:32)

    ینجانب در تاریخ ۱۴ آذر ۹۵ طبق قرارداد (شماره۱۳۰۳/۹۵/ دیاموند )از شرکت داتیس خودرو یک دستگاه خودرو توسان فول ۲۰۱۷،( ۷۵ روز تحویل) خریداری نمودم.ودر تاریخ ۱۴ اسفند ۹۵ نیز تکمیل وجه طبق قرارداد صورت گرفت که خودرو نهایتا ۲۰ روزه تحویل اینجانب گردد.اما متاسفانه تاامروز که 11 شهریور ۹۶ میباشد با بهآنهای مختلف از جمله گارانتی و ثبت سفارش و غیره وقت تلف نموده اند.سوال من از آقای علینقی مسول شرکت داتیس خودرو این است که اولا طبق گفته همکاران جنابعالی یک هفته بعد ثبت نام ثبت سفارش خودروی من صورت گرفته است پس ربطی به داستانهای این چند وقته ثبت سفارش نداشته که بهانه شما شده است و ثانیا وقتی شما تعهدات ۹ ماه پیش خود را انجام نداده آید چگونه باز شروع به ثبت نام ولوو و سایر خودروها مینمایید نه اینکه میخواهید با روح و روان عده دیگر مثل من بازی نماییدوثالثارمز موفقیت هر شرکتی صداقت ودر ستی و راستگو بودن میباشد که متاسفانه ادعای ایجاد اشتغال در زمینه خودرو و اولین تعمیرگاه هیبریدی با توجه به اعصاب خورد نمودن مشتریانی همچون من اشتغال برای عزیزان پزشک فراهم مینمایید ورابعا نجیب بودن وصدیق بودن مردم ماست و گوش بفرمان بودن به رهبر عزیز میباشد که با توجه به انتخاب سال اقتصادی حرکتی در ضد جهت منافع شما صورت نمیگیرد چرا که خود ما هم در بخش خصوصی فعال میباشیم
    ا ق مشتری داتیس خودرو