1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اطلاعیه
  4. خودروهای فاقد معاینه فنی روزانه 50 هزار تومان جریمه می‌شوند

خودروهای فاقد معاینه فنی روزانه 50 هزار تومان جریمه می‌شوند

14 شهریور 1396
  • 4

رئیس پلیس راهور تهران گفت: خودروهایی که فاقد معاینه فنی هستند، روزی 50 هزار تومان جریمه می شوند.

سردار مهماندار با بیان اینکه بحث معاینه فنی می تواند خودروهای دودزا را از رده خارج کند افزود: این طرح نه تنها در تهران بلکه در شهرستان ها نیز مد نظر ماست و در سامانه سیم فا در حال اجراست. خودروهایی که فاقد معاینه فنی هستند، روزی 50 هزار تومان جریمه می شوند. شاید این جریمه در آینده به دستشان برسد ولی اینکه پلیس اکنون جلویشان را نمی گیرد دلیل عدم کنترل شان نیست.

مهماندار افزود: ما در کل سطح شهر در حال کنترل خودروهای دودزا هستیم و پلاک های تعمیری به آنها داده می شود تا زمانی که معاینه فنی صورت گیرد بعد دوباره می توانند پلاک اصلی خود را دریافت کنند و 45 هزار تومان هم باید جریمه پرداخت کنند.

وی ادامه داد: از روز گذشته 45 دستگاه پلاک تعمیری در تهران گرفتیم.
رئیس پلیس راهور تهران ادامه داد: با نزدیک شدن مهرماه، جریمه دودزا بودن افزایش می یابد و از امروز این طرح با شدت بیشتر در تهران آغاز شد.

وی افزود: مراکز بسیاری برای تعمیر معاینه فنی وجود دارد و افراد باید در طول سال حتما به این مراکز مراجعه کنند و دولت هم اخیرا" مصوبه ای داشته که تردد خودروهای فرسوده را در سطح شهر ممنوع کرده است و ما باید از طریق دوربین ها خودروهای بالای 20 سال را از رده خارج کنیم و قصد داریم این سیستم را گسترش دهیم و هرچه زودتر خودروهای فرسوده را از تهران خارج می کنیم. بعدها این طرح را به شهرستانها نیز گسترش داده خواهد شد زیرا آثار زیانبار یک خودروی فرسوده بر تمام افراد جامعه اثر گذار است.

رئیس پلیس راهور تهران که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می‌کرد تاکید کرد: مخدوش کردن پلاک خودروها جرمی سنگین است و با متخلفان برخورد جدی خواهد شد. از آنجا که از ابتدای مهر بر حجم ترافیک 30 درصد افزوده خواهد شد، با یکسری اقدامات سعی در کاهش ترافیک داریم.

وی گفت: باید تعداد واگن های مترو 3 هزار تا باشد ولی ما تنها هزار واگن داریم. در حوزه اتوبوس هم کسری داریم. در هفته اول مهر که سرویس مدارس جانیفتاده، می توانیم توزیع موادغذایی سوپرمارکت ها را به زمان دیگری موکول کنیم که با زمان مدارس تداخل نداشته باشد. زمان آموزش و پرورش و آموزش عالی را به گونه‌ای می توان مدیریت کرد که با هم تلاقی نداشته باشد؛ علاوه بر آن با نصب تابلوهای لازم جلوی مدارس از حجم تردد مقابل مدارس کم کنیم.

مهماندار به خانواده‌ها توصیه کرد تا با عدم پارک خودرو مقابل مدارس، همکاری و تعامل خود را با پلیس حفظ کنند؛ همچنین حتما فرزندان خود را به سرویس هایی تحویل دهند که برچسب داشته باشند.



نظرات

  • عبدل عبدل (15 شهریور 1396 ساعت 08:30)

    قبلا باج میگرفتن ، حالا کم آوردن علنی سر راه بگیری میکنند ، اسم خودمون هم گذاشتیم مسلمون .....
    پلیس سر گردنه گیر ندیده بودیم که البته دیده بودیم ، رسمی و علنی و با پشتوانه ندیده بودیم .!!!!!!!
    حالا عادت میکنید ، کم کم فقط درخواست میکنیم لااقل تعداد باج گیرا رو زیاد کنند معطل نشیم و گرنه ساعتی دو هزار تومان آب میخوره !!!!
    وااسلاما ....

  • ali ali (14 شهریور 1396 ساعت 16:25)

    واقعا" کلاهبرداری هست من اصلا" اطلاع نداشتم هفته ای یک روز اونهم پنج شنبه ها ماشین آوردم سر کار نزدیک به 600 هزار تومان جریمه کردن برای معاینه فنی

  • AGAH AGAH (14 شهریور 1396 ساعت 10:54)

    حالا خوردن از جیب ملت بدون زحمت با روش جدید

  • هامون هامون (14 شهریور 1396 ساعت 10:41)

    یعنی چه خودروی های که معاینه فنی ندارد روزی 50 هزار تومان جریمه میشود . من خودروی دارم که در پارکینک است و فته ای یک بار سوار میشوم . و حدود یک ماه از معاینه فنی آن گذشته است .به بخشنامه میگویند باج گیری علنی