1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اطلاعیه
  4. 15 هزار وانت بار فرسوده نوسازی می شوند

15 هزار وانت بار فرسوده نوسازی می شوند

6 دی 1395
  • 2

یک مقام مسئول صنفی با اشاره به جزئیات نوسازی 15 هزار وانت بار فرسوده، گفت: متقاضیان با 20 میلیون وام، اقساط 4 ساله، سود 16 درصد وپرداخت 10 میلیون تومان وجه نقد، خودروی جایگزین دریافت می‌کنند.

محسن طاقدار با اشاره به اجرای طرح نوسازی ۱۵ هزار وانت بار فرسوده درسراسر کشور، گفت: هزینه های بالای سوخت و استهلاک این خودرو ها عامل تعویض آنها است و متقاضیان پس از فک پلاک با مراجعه به اتحادیه حمل ونقل کالای سبک شهری و دریافت گواهی، می توانند خودرو فرسوده را تعویض کنند.

وی با بیان اینکه مرحله اول این طرح مختص اعضای این صنف خواهد بود ادامه داد: در فاز دوم متقاضیانی که عضو اتحادیه نیستند می توانند با مراجعه به اتحادیه و دریافت گواهی برای تعویض خودرو، به شرکت ایران خودرو مراجعه کنند.

رئیس اتحادیه حمل و نقل کالای سبک شهری با اشاره به امضای این تفاهم نامه بین بانک مرکزی، وزارت صنعت، ایران خودرو، سازمان برنامه و بودجه، پلیس و اتحادیه صنفی، افزود: متقاضیان با دریافت ۲۰ میلیون وام با اقساط ۴ ساله و سود ۱۶ درصد و آورده تا ۱۰ میلیون تومان، خودرو جدید خود را دریافت میکنند.

طاقدار با بیان اینکه هم اکنون ۳۰ هزار وانت بار درکشور تردد می کند که به تدریج شامل این طرح خواهد شد، اظهار داشت: دو خودرو آریسا و ۹۰ L با وانت های فرسوده جایگزین می‌شوند و قیمت این خودروها ۲۷ تا ۳۷ میلیون تومان است که متقاضیان با آورده ۵ تا ۱۰ میلیون تومان می توانند خودروی جدید خود را دریافت کنند.

وی دریافت خودرو را در این طرح کلید به کلید اعلام کرد گفت: افراد متقاضی می توانند با دریافت پلاک «ع» با هماهنگی پلیس به ناوگان عمومی متصل شوند.

رئیس اتحادیه حمل و نقل کالای سبک شهری با اشاره به کاهش ۳۰ تا ۵۰ درصدی هزینه سر بار برای صاحبان این خودرو، افزود: صاحبان خودروهای پیکان وانت و وانت بار مزدا پس از ارائه گواهی اسقاط ۲ میلیون تومان و نیسان نیز ۴ میلیون تومان تخفیف با مدیریت مراکز اسقاط و مدیریت ستاد سوخت دریافت می‌کنند.

منبع:ایران جیب



نظرات

  • ناشناس ناشناس (7 دی 1395 ساعت 16:14)

    نوسازی وانت بارهای فرسوده کلید خورد. واقعا از این جمله خندم می گیره. آخه یکی نیست بگه نوسازی با چی!؟ مثلا می خوان وانت نیسان رو با وانت نیسان جایگزین کنن، یا وانت پیکان رو با وانت پیکان!؟

  • فرزاد فرزاد (6 دی 1395 ساعت 13:13)

    تغییر خوب است ولی؛ از کشوری که چندین ساله خودروی فرسوده رو به عنوان مدل سال تولید و عرضه میکند زدن این حرف دور از انصاف است و با این کار تاریخ و خاطرات و حال و آینده این صنعت به فنا خواهد رفت!
    کسایی رو می‌شناسم که به علت اوضاع خراب اقتصادی از ترس خرابی و تعمیرگاه بردن وانتشون یه صدقه جدا میدن تا به مشکل نخورن، حالا وام کم بهره؟ و قسط و شرایط عالی تعویض خودرو در کشور بماند!