1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اطلاعیه
  4. شماره‌گذاری چند خودرو را پلیس متوقف کرد

شماره‌گذاری چند خودرو را پلیس متوقف کرد

12 مهر 1396
  • 3

به دنبال مصوبه اخیر هیات دولت مبنی بر الزام خودروسازان به از رده خارج کردن خودروهای فرسوده به ازای تولید خودروهای با مصرف سوخت بالا، پلیس راهنمایی و رانندگی شماره‌گذاری برخی خودروهای داخلی را متوقف کرد.

 شماره‌گذاری چند خودرو را پلیس متوقف کرد

۲۴ مرداد ماه سال جاری معاون اول رئیس‌جمهوری مصوبه جدید هیات دولت در زمینه هزینه‌ها و عوارض شماره‌گذاری خودروهای وارداتی و داخلی را به وزارتخانه‌ها و سازمان‌های مربوطه ابلاغ کرد.

طبق این مصوبه خودروسازان داخلی برای اولین بار در طول تاریخ فعالیت خود مشمول جریمه‌ در صورت تولید خودروهای سواری پرمصرف شده‌اند به‌گونه‌ای که از زمان اجرایی شدن این مصوبه خودروسازان داخلی باید برای شماره‌گذاری خودروهای سواری تولیدی با مصرف سوخت ۸.۵ لیتر و بیشتر، یک خودروی فرسوده را اسقاط کنند.

در این شرایط براساس جدیدترین اخبار به دست آمده، از چند روز پیش پلیس راهنمایی و رانندگی با استناد به این مصوبه شماره‌گذاری چند مدل خودروی داخلی را متوقف کرده و خواستار از رده خارج کردن یک خودروی فرسوده به ازای شماره‌گذاری هر دستگاه خودروی داخلی با مصرف سوخت ۸.۵ لیتر و بیشتر شده است.

این وضعیت در حالی است که خبر می‌رسد خودروسازان با این خواسته پلیس مخالفت کرده‌اند به همین دلیل شماره‌گذاری این خودروها نیز به طور کامل متوقف شده است.

متوقف شدن شماره‌گذاری چند خودروی داخلی به دنبال مصوبه جدید هیات دولت در حالی است که پیش از این وزیر جدید صنعت، معدن و تجارت در اولین روز فعالیت خود در نامه‌ای به معاون اول رییس‌جمهوری خواستار معافیت خودروسازان از عوارض تولید خودروهای پرمصرف شده بود.

در این زمینه محمد شریعتمداری در نامه‌ای به اسحاق جهانگیری عنوان کرد:" علی‌رغم مذاکرات وزیر سابق صنعت، معدن و تجارت با جنابعالی و اتخاذ تصمیم در زمینه عدم شمولیت اسقاط خودرو جهت خودروهای ساخت داخل به دلیل تبعات منفی آن بر بازار خودرو و همچنین افزایش قیمت تمام شده برای مشتریان (در کنار قیمت‌گذاری خودرو توسط شورای رقابت) در جدول مصوبه یاد شده این بند اضافه شده بنابراین خواهشمند است دستور فرمایید مصوبه مذکور اصلاح و خودروهای تولید داخل از شمول این بند حذف شوند".

همچنین احمد نعمت‌بخش - دبیر انجمن خودروسازان ایران - از ایراد گرفتن اداره تنقیح قوانین مجلس شورای اسلامی به مصوبه جدید هیات دولت خبر داده و به همین دلیل اقدام پلیس راهنمایی و رانندگی در توقف شماره‌گذاری برخی خودروهای داخلی را غیر قانونی می‌داند.

در این شرایط باید دید سرانجام توقف شماره‌گذاری چند مدل خودروی داخلی چه خواهد بود.

منبع ایسنا


نظرات

  • مهدی مهدی (12 مهر 1396 ساعت 19:43)

    ببخشید کسی میدونه این 9 خودرو کدوم ماشینا میشه؟

  • حسن حسن (12 مهر 1396 ساعت 14:02)

    سلام به نیروی انتظامی و تشکر از اقدام جهت عدم شماره گذاری خودروهای بی کیفیت

  • اللهیاری اللهیاری (12 مهر 1396 ساعت 10:57)

    تکلیف افرادی که این خودرو ها رو خریدندوتحویل گرفتند چیه ؟ضرر و زیان شون چطوری جبران میشه؟این کشمکشها نباید به سرانجامی برسه بعد یا خودرو بفروشن یا نفروشند؟مشتری چه گناهی کرده؟