1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اطلاعیه
  4. پلیس خودروهای دارای شیشه دودی در غرب تهران را متوقف می کند

پلیس خودروهای دارای شیشه دودی در غرب تهران را متوقف می کند

24 تیر 1396
  • 3

سرهنگ حامد محمودی صبح شنبه در جمع خبرنگاران با تاکید بر جلوگیری از حرکت خودروهای دارای شیشه دودی در غرب تهران، گفت: این طرح از صبح امروز آغاز شده و تا روز سه شنبه ادامه خواهد داشت.

 پلیس خودروهای دارای شیشه دودی در غرب تهران را متوقف می کند

وی اضافه کرد: خودروهایی که دارای شیشه دودی غیرمجاز هستند به مبلغ ۵۰۰ هزار ریال اعمال قانون با کد جریمه ۲۱۱۴ می شوند.

رییس پلیس راه غرب استان تهران افزود: همچنین، این خودروها متوقف شده و تا اصلاح وضعیت شیشه دودی و برگرداندن آن به حالت اولیه، اجازه حرکت نخواهند داشت.

وی با بیان این که باید شیشه دودی طوری باشد که از فاصله ۳ متری داخل خودرو مشخص باشد، گفت: بسیاری از رانندگان برای در امان ماندن از تابش نور خورشید، علاقمند به دودی کردن شیشه های خودرو خود هستند، ایرادی هم ندارد، اما باید در حد تعریف شده و مجاز به دودی کردن شیشه ها اقدام کنند.



نظرات

  • kiomars kiomars (26 تیر 1396 ساعت 09:50)

    جناب آیا فرخ این ناهنجاری های اجتماعی فقط مختص ایران است؟

  • کیومرث کیومرث (25 تیر 1396 ساعت 22:49)

    در دنیایی که تمام اجزا و عملکرد خودرو دارای عدد و رقم و استاندارد است تعیین حد سه متر بیشتر شبیه احکام فقهی است تا قانون انتظامی. حال اگر جناب پلیس نتوانستند ببینند(در حالیکه قابل رویت بود) تکلیف چی است. امروزه حد ترخص را هم به صورت علمی تعیین کرده اند.

  • فرخ فرخ (25 تیر 1396 ساعت 10:41)

    سلام. دیده شده برخی از خودروهای عمومی مانند تاکسی ها شیشه های خود را دودی می کنند. از پلیس محترم تقاضا می شود اقدام کنند. در ضمن دودی کردن شیشه های خودروها به دو دلیل باید مورد تجدید نظر قرار بگیرد:
    1- به دلیل محدود شدن دید راننده به ویژه در اوایل صبح، غروب و شب میزان تصادفات افزایش میابد.
    2- موجب بالا رفتن آمار انواع بزه و جرایم با خودرو می شود. شخصی بودن محیط خودرو از دید برخی افزایش این گونه ناهنجاری های اجتماعی را به دنبال دارد.