1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اطلاعیه
  4. دریافت وجه نقدی توسط پارکبان‌ها غیر قانونی است؟

دریافت وجه نقدی توسط پارکبان‌ها غیر قانونی است؟

9 آذر 1395
  • 1

معاون حمل ونقل ترافیک شهرداری تهران در مورد فعالیت پارکبان‌ها در معابر پایتخت توضیخاتی ارائه کرد.

مازیار حسینی در مورد وضعیت پارکبان‌ها با بیان اینکه عملا از سال 94 تاکنون سازمان حمل ونقل و ترافیک قراردادی با پارکبان‌ها ندارد، گفت: 30 هزار فضای پارک حاشیهای در تهران وجود دارد که تنها 15هزار فضا به پارکومتر مجهز هستند که البته نظارت بر نحوه فعالیت آن، براساس قانون برعهده پلیس است.

وی با بیان اینکه روند برگزاری مناقصه 15هزار فضای پارک دیگر باقی مانده در حال برگزاری است، تصریح کرد: با نصب پارکومترهای باقی مانده که عوارض آن براساس مصوبه شورای شهر تعیین می‌شود مردم می‌توانند از کیف پول‌های الکترونیک استفاده کرده و عملا دیگر نیازی به حضور پارکبان نیست.

وی در پاسخ به این سوال که اگر پارکبان‌ها با شهرداری قرارداد همکاری ندارند پس پول‌هایی که مردم می پردازند چه می شود؟ گفت: پولی که بابت پارک حاشیه‌ای اخذ می‌شود به حساب خزانه و نه شهرداری ریخته می شود؛ البته برخی مراکز عمومی و خصوصی همچون رستوران‌ها پارکبان‌هایی برای خود استخدام کرده و پارک‌های حاشیه آنها را برای مشتریان خود نگه می دارند که تعیین تکلیف آنها قاعدتا در مراجع ذی ربط باید صورت پذیرد.

حسینی با بیان اینکه برخورد سلبی صرف جوابگو نیست، گفت: البته با گسترش پارکومترها در سراسر شهر وجود پارکبان معنا و مفهومی ندارد هرچند که طی مکاتبه با شرکت شهربان درخواست کردیم که بررسی لازم صورت گیرد تا به تدریج شاهد حذف پارکبان ها باشیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا فعالیت پارکبان‌ها غیر مجاز است؟ گفت: از نظر قانونی فعالیت پارکبان بلامانع است؛ اما قانون ذکر کرده است که این افراد مجاز به دریافت پول نقدی نیستند.

منبع:ایسنا



نظرات

  • رضا ثابت رضا ثابت (9 آذر 1395 ساعت 18:46)

    با سلام پارکبان جهت شارژ همون برچسب روی شیشه ماشین 5000 تومان گرفت از قبل هم پول داشت گفت الان 5000 ندیی شارژ 25000 تومانی می سوزه با تشکر