1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اطلاعیه
  4. آغاز همکاری ۳۰۰ روحانی با پلیس راهور

آغاز همکاری ۳۰۰ روحانی با پلیس راهور

19 خرداد 1395
  • 1

سرهنگ مراد مرادی اظهار کرد: پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ به منظور ارتقای فرهنگ ترافیک در بین شهروندان چندی پیش تفاهم‌نامه‌ای را با دفتر نمایندگی حوزه علمیه قم در تهران منعقد کرد که براساس آن پلیس متعهد به برگزاری کلاس‌ها و کارگاه های آموزشی برای روحانیون شده و در این کلاس‌ها آنان را با قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی آشنا می‌کند.

روحانی در پلیس

وی افزود: طرف مقابل نیز متعهد شد که از ظرفیت روحانیون و مبلغان دینی برای ارتقا و توسعه فرهنگ صحیح رانندگی استفاده کند. با توجه به اینکه رسالت اصلی مبلغان دینی امر به معروف و نهی از منکر است، به نظر می‌رسد که این همکاری نتایج خوبی در پی داشته باشد.

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی با تاکید بر اینکه این برای نخستین بار است که از ظرفیت روحانیون در پلیس راهنمایی و رانندگی استفاده می‌شود، گفت: این افراد به سراسر کشور رفته و در سخنرانی‌ها و اقدامات تبلیغی خود بخشی را نیز به ترویج فرهنگ راهنمایی و رانندگی اختصاص خواهند داد.

مرادی با تاکید بر اینکه تخلف از مقررات راهنمایی و رانندگی به لحاظ فقهی و شرعی جایز نبوده و از مصادیق بارز تضییع حقوق شهروندی و حق‌الناس محسوب می‌شود، گفت: امیدوارم مبلغان دینی، بتوانند در تحقق این امر با پلیس همکاری داشته باشند.

مبلغان حق جریمه و اعمال قانون ندارند

وی در پاسخ به این سوال که آیا این افراد اجازه جریمه یا اعمال قانون متخلفان در معابر و خیابان‌ها را دارند؟ به ایسنا گفت: عمده فعالیت این افراد در مساجد و مراکز مذهبی و آموزشی خواهد بود و در آنجا مردم را به رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی دعوت خواهند کرد. روحانیون گرچه می‌توانند در سطح معابر نیز اقدام به امر به معروف و نهی از منکر در مورد رانندگی کنند اما اجازه اعمال قانون و جریمه متخلفان را ندارند و این امر تنها برعهده ماموران دارای لباس پلیس راهنمایی و رانندگی و دوربین‌های ثبت تخلف است.

به گفته معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی ، بیان مشکلات و تبعات ناشی از عدم رعایت قوانین و مقررات رانندگی و تصادفات و خسارات ناشی از آنها، از دیگر مواردی است که مبلغان اقدام به بازگویی و بیان آن خواهند کرد.

مرادی همچنین با بیان اینکه فاز نخست این طرح اجرا شده است، خاطرنشان کرد: مراحل بعدی این طرح طبق تفاهم‌نامه اجرا خواهد شد و این طرح گرچه با آغاز ماه مبارک رمضان آغاز شده اما پس از آن نیز ادامه خواهد داشت و مختص به یک بازه زمانی خاص نیست.

منبع: ایسنا



نظرات

  • پراید سوار پراید سوار (19 خرداد 1395 ساعت 13:09)

    هیچی دیگه. رانندگی حرام شد.