1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اطلاعیه
  4. شهردار لندن از فولکس واگن درخواست غرامت کرد

شهردار لندن از فولکس واگن درخواست غرامت کرد

13 آذر 1395
  • 0

«صادق خان» شهردار لندن در نامه ای خطاب به شرکت خودروسازی «فولکس واگن»، خواستار پرداخت ۲.۵ میلیون پوند غرامت بابت درآمدهای از دست رفته شهرداری لندن، متعاقب رسوایی آلایندگی خودروهای این شرکت شد.

روزنامه محلی ایونینگ استاندارد در گزارشی نوشت: صادق خان در این نامه متذکر شده که این شرکت چندملیتی خودروسازی آلمانی موظف است تا هزینه ای را که بابت تولید آنچه «خودروهای مطابق با استاندارد محیط زیست» خوانده و تاکنون نپرداخته است را بپردازد. این روزنامه انگلیسی افزود: در این نامه صادق خان تصریح کرد هیچ بهانه ای برای اینکه تاکنون اقدامی از سوی فولکس واگن صورت نگرفته است وجود ندارد. ایونینگ استاندارد در ادامه به نقل از صادق خان نوشت: «من می خواهم آنها به تعهدشان پایبند باشند. هزاران نفر در لندن با حسن نیت خودروهای فولکس واگن خریده اند که به آلودگی هوا دامن زده است.»

این روزنامه به نقل از وی افزود: «از آنها می خواهم که 2.5 میلیون پوند بابت درآمد های از دست رفته شهرداری در بخش طرح ترافیک را سریعا بپردازند» به نوشته ایونینگ استاندارد، در سپتامبر 2015 گروه فولکس‌واگن به جرم تقلب در تست تشخیص دهنده آلاینده‌های بیش از 11 میلیون خودرو فولکس‌واگن و آئودی که در طول سال های 2009 تا 2015 فروخته شده بودند به دام افتاد.

این جعل اسناد باعث شد که تمامی ماشین‌های این شرکت استانداردها و تست‌های آژانس حفاظت محیط زیست آمریکا را در حالی سپری کند که 40 بار بیشتر از محدودیت‌های قانونی نیتروژن اکسید وارد محیط زیست می‌کردند.

این شرکت به خاطر این رسوایی عذرخواهی کرد و مدیر ارشد اجرایی این شرکت 'مارتین وینترکورن' در تاریخ 23 سپتامبر 2015 میلادی مجبور به استعفا شد. به نوشته ایونینگ استاندارد، سالانه 9هزار و 400 تن در لندن بر اثر بیماری های ناشی از آلودگی هوا تلف می شوند. این روزنامه انگلیسی افزود: در همین حال 448 مدرسه در مناطقی از لندن به سر می برند که آلودگی هوا از حد مجاوز تجاوز کرده است.

منبع:ایرنا



نظرات