1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اطلاعیه
  4. جایگاه کیفی خودرو های ایرانی در رنکینگ جهانی

جایگاه کیفی خودرو های ایرانی در رنکینگ جهانی

16 شهریور 1395
  • 5

نتایج ارزیابی‌ها نشان‌دهنده جایگاه پایین ایران در رنکینگ جهانی کیفیت اولیه خودروهای تولیدی در جهان است. صنعت خودروی ایران حتی جایگاهی پایین‌تر از صنعت خودروی نوپای چین دارد.

شاخص IQS به بررسی کیفیت اولیه خودروهای تولیدی از دیدگاه مشتریان پرداخته و به عبارتی تعداد عیوب مشاهده شده در هر 100 خودروی تولیدی در سه ماهه اول مالکیت آن را از نظر مشتریان، بررسی می‌کند. براساس گزارش شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، در میان شش کشور مورد بررسی، ایران جایگاه آخر را از نظر میانگین کیفیت اولیه خودروهای تولیدی به دست آورده است.

در این زمینه وضعیت شاخص IQS در شش کشور آلمان، ژاپن، کره جنوبی، چین، فرانسه و ایران بررسی شده است. در این بررسی شاخص IQS در آلمان معادل با ۸۰ (۰.۸ ایراد در سه ماهه اول مالکیت هر خودرو)، در ژاپن ۱۶۵ (۱.۶ ایراد در سه ماهه اول مالکیت هر خودرو)، کره جنوبی ۱۸۵ (۱.۸ ایراد در سه ماهه اولیه مالکیت هر خودرو)، چین ۳۱۸ (۳.۱ ایراد در سه ماهه اول مالکیت هر خودرو)، فرانسه ۴۲۰ (۴.۲ ایراد در سه ماهه اول مالکیت هر خودرو) و ایران ۴۷۸ (۴.۷ ایراد در سه ماهه اول مالکیت هر خودرو) بوده است.

نتایج این ارزیابی در حالی است که وزیر صنعت، معدن و تجارت چندین بار از خراب شدن خودروهای صفرکیلومتر تولید داخل انتقاد کرده است. در یکی از این انتقادات محمدرضا نعمت‌زاده اظهار کرده بود:" چرا خودروهای تولیدی در کشور باید قبل از ۱۰ هزار کیلومتر پیمایش به تعمیرگاه‌ها مراجعه کنند!؟ ".

وی خاطرنشان کرده بود:" توقع مشتریان داخلی افزایش یافته با این حال خودروسازان نتوانستند به همان نسبت کیفیت خودروهای خود را ارتقاء دهند و همین موضوع دلیل نارضایتی مصرف‌کنندگان از کیفیت خودروهای داخلی است. مصرف‌کنندگان ایرانی خودروهایی جدید، با کیفیت و آپشن‌های بالا می‌خواهند و در این زمینه کیفیت خودروهای داخلی را با خودروهای وارداتی مقایسه می‌کنند".

منبع:ایران جیب



نظرات

  • سیاوش سیاوش (17 شهریور 1395 ساعت 10:50)

    تمام کشورهای پیشرفته قبل از تولید از مراکز تحقیق بسیار پیشرفته بهره می برند!
    اونا نمیان هرکی هرچی بهشون داد رو تو ماشیناشون بکار ببرن که بشه شتر گاو پلنگ!
    اکثرا خودشون تولید کننده قطعات خودرو هستند.
    خوب مسلما خدمات بهتری هم میتونند ارائه بدن.
    اگر ما بتونیم فقط و فقط تولید پراید رو متوقف کنیم گام بزرگی برداشتیم.
    تولید خودرو و مشتری مداری و این چیزا پیشکش!!!!!!!

  • محمود محمود (17 شهریور 1395 ساعت 07:35)

    حالا خوبه صنعت خودروی ما مونتاژ کاریه و آخره، اگر تولید کننده بودیم چی میشد.

  • f f (16 شهریور 1395 ساعت 19:37)

    مگه انتظار دیگه ای هم میشه داشت تکنولوژی 40 سال پیش فرانسه قطعات از چین مونتاژ از ایران بعدش میگن خودروی ایرانی

  • محمد محمد (16 شهریور 1395 ساعت 16:05)

    خوبه همین چند کشور رو آوردن تو لیست اگه بیست کشور هم بود خودروهای ما آخر بود

  • بی نام بی نام (16 شهریور 1395 ساعت 10:08)

    خب این که مسئله جدید و عجیبی نیست. از همون اولم مشخص بود. مثلا واقعا توقع داشتن که رده بندی کیفی فرقوناشون در حد ماشینای آلمانی و ژاپنی و کره ایی باشه؟!؟! چه خیالات محالی!!!