1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اطلاعیه
  4. مجوز افزایش قیمت محصولات خودروسازان داخلی ، مربوط به اردیبهشت ماه است

مجوز افزایش قیمت محصولات خودروسازان داخلی ، مربوط به اردیبهشت ماه است

2 آبان 1395
  • 1

رئیس شورای رقابت با بیان اینکه اخیراً هیچ مصوبه ای برای افزایش قیمت خودرو نداشته ایم، گفت: این افزایش مربوط به مجوز اردیبهشت ماه امسال است.

رضا شیوا افزود: افزایش قیمت خودروها مربوط به دستورالعمل تنظیم قیمت هایی است که شورای رقابت پس از دو سال آن را مصوب و در اردبیهشت به ایران خودرو و سایپا ابلاغ کرد.

وی گفت: در این دستورالعمل برای ایران خودرو به طور میانگین دو دهم درصد و برای سایپا ۴۴ صدم درصد افزایش قیمت خودروها مصوب شد.

شیوا افزود: خودروسازان تصمیم گرفتند در شش ماهه نخست امسال افزایش قیمت خودرو را اعمال نکنند اما اکنون تصمیم به افزایش قیمت محصولات خود گرفتند.

وی با بیان اینکه بیشترین میزان افزایش قیمت خودروها حدود دو درصد است گفت: خودروسازان می توانند محصولات خود را پایینتر از دستورالعمل تنظیم قیمت شورای رقابت بفروشند اما مجاز به فروش با قیمت بالاتر نیستند.

شیوا افزود: تورم، کیفیت و بهره وری شاخصه های دستورالعمل تنظیم قیمت شورای رقابت برای قیمت گذاری بر محصولات ایران خودرو و سایپا بوده است. وی گفت: با توجه به بررسی کیفیت خودروهای سایپا در اردیبهشت گذشته و تورم هشت تا ده درصد بخشی این خودروها اما به دلیل کم کیفیتی حدود سه درصد از قیمت آنها کاسته شد.

شیوا افزود: برای خودروسازان شرط گذاشته ایم که نباید حاشیه بازار برای محصولات ایران خودرو و سایپا ایجاد شوند.

منبع:ایران جیب



نظرات

  • هادی 8 سیلندر هادی 8 سیلندر (2 آبان 1395 ساعت 12:12)

    ممنون از شورای رقابت که اینقدر اینده نگر میباشد واقعا ممنونیم ازت