1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اطلاعیه
  4. شاخصه های مهمی که فروشندگان متخلف خودروهای وارداتی انجام می دهند

شاخصه های مهمی که فروشندگان متخلف خودروهای وارداتی انجام می دهند

13 تیر 1396
  • 0

رئیس انجمن صنفی واردکنندگان خودرو با تشریح بهره گیری برخی شرکت‌های متفرقه از شیوه های جدید کلاهبرداری، خواستار برخورد نهادهای قضایی و انتظامی با این موضوع شد.

به نقل از انجمن صنفی واردکنندگان خودرو، میثم رضایی با اشاره به اینکه یکی از دلایل و ضرورت‌های تاسیس این انجمن، ایفای حقوق شرعی و قانونی اعضا، صیانت و حمایت از حقوق بنیادین عرضه کنندگان و مصرف کنندگان حوزه خودرو و نیز ایجاد فضای شفاف و کارا در حوزه خودرو بوده، تاکید کرد: مهمترین عامل تاثیرگذار در فروش خودروهای وارداتی، تامین اطمینان مشتریان در این بازار است که در این میان، پرهیز از تبلیغات گمراه کننده و شفافیت در قراردادها و بیان وعده ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

 شاخصه های مهمی که فروشندگان متخلف خودروهای وارداتی انجام می دهند

وی با اظهار تاسف از اینکه اقدامات متقلبانه برخی شرکت های گمنام، موجبات نارضایتی مشتریان را فراهم آورده، افزود: انجمن صنفی وارد کنندگان خودرو به عنوان نهاد احقاق حقوق مردم در بحث واردات خودرو و حامی حقوق مصرف کنندگان در تلاش جهت حمایت از مصرف کنندگان این حوزه برآمده است و علاوه بر اطلاع رسانی در این حوزه، نسبت به پیگیری های اداری و قضایی جهت برخورد با این متخلفان اقدام کرده است.

رئیس انجمن صنفی - کارفرمایی واردکنندگان خودرو با اشاره به اقدامات و تبلیغات فراوان برخی شرکت‌های فاقد پشتوانه که مخالف با موازین شرعی و رویه‌های موجود در بازار خودرو کشور نیز محسوب می‌شود، متذکر شد: این شرکت‌ها در حالی با بیان وعده‌های فریبنده، خریداران را اغوا کرده اند که اقداماتی چون تعیین سود قطعی توسط این شرکت‌ا یکی از نمونه‌های اقدامات غیرشرعی آنها بوده که در عین حال، خلاف مقررات و تاکیدات بانک مرکزی هم محسوب می‌شود.

وی همچنین با اعلام اینکه چنین شرکت هایی اغلب خودروهای خود را با کارتکس به نام خود به فروش نمی‌رساند، از علاقمندان به خرید خودروهای خارجی خواست نسبت به تبلیغات این شرکت‌ها درباره ارزان‌تر بودن قیمت خودروهای عرضه شده توسط آنها با نمایندگی رسمی و شرکت‌های دیگر، حساس بوده و توجه داشته باشند این ترفندها، دلیلی جز مغبون ساختن مشتری و دریافت وجوه سرمایه‌گذاری از آنها ندارد.

رضایی در عین حال با تاکید بر این نکته مهم که این شرکتیهای متفرقه، با وعده تحویل فوری یا کوتاه مدت خودروهای خارجی، مبالغ قابل توجهی از آنها دریافت اما زمان تحویل، با بهانه‌هایی چون ناقص بودن پرونده متقاضی یا ممانعت دولت از انجام واردات، روند کار را طولانی می‌کنند، از نهادهای قضایی و انتظامی خواست ضمن برخورد فوری با این متخلفان، ضمن صیانت از حقوق مردم، امنیت فعالیت شرکت‌های خوشنام و مشتری مدار را تداوم بخشند.

وی در تشریح دیگر اقدامات متقلبانه شرکت‌های متخلف در حوزه فروش خودروهای وارداتی، گفت که پیش فروش و فروش خودروهایی که اساسا به علت نداشتن نمایندگی رسمی، فعلا امکان واردات به کشور را ندارند از دیگر اقداماتی است که باعث مغبون و سردرگم شدن مردم می‌شود.

میثم رضایی با اعلام اینکه هشدارهای گذشته انجمن صنفی واردکنندگان خودرو باعث ارسال گزارشات متعدد مردمی و پیگیری آن از سوی این انجمن با همکاری نهادهای صنفی و قضایی شده است، تاکید کرد: انجمن صنفی واردکنندگان خودرو آمادگی دارد همچنان تخلفات احتمالی رخداده در این حوزه را دریافت کرده و به مانند پلی ارتباطی میان مردم و دستگاه‌های نظارتی، نسبت به انعکاس و پیگیری آن اقدام کند.

این مقام مسئول در حوزه واردات خودرو در عین حال از شهروندان قانونمدار و مشتریان خودروهای وارداتی خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف، آنرا به این انجمن اعلام کنند تا پیگیری و برخورد لازم با همکاری دستگاه‌های مسئول صورت بگیرد.



نظرات