1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اطلاعیه
  4. هیوندای برای خودروهای هیبریدی خود فراخوان داد

هیوندای برای خودروهای هیبریدی خود فراخوان داد

22 خرداد 1396
  • 0

عمده‌ترین مشکلاتی که در خودروهای هیوندای تا به حال به وجود آمده است در بخش پیشرانه، عدم شارژ باتری سیستم هیبریدی، جعبه دنده، سیستم ترمزها، روشن و خاموش شدن پیشرانه، سیستم فرمان، سیستم سوخت رسانی، عملکرد کیسه هوا، سیستم برق رسانی و ترمز دستی اعلام شده است.

 هیوندای برای خودروهای هیبریدی خود فراخوان داد/ بلاتکلیفی هیونداهای وارداتی در ایران

حدود دو ماه پیش بود که خبری مبنی بر فراخوان مجدد برخی از محصولات تولیدی شرکت هیوندای منتشر شد. فراخوانی بسیار گسترده که حدود یک میلیون خودرو را در بر می گرفت. شرکت هیوندای در این فراخوان ۹۷۸ هزار دستگاه سوناتا و سوناتا هیبرید را فراخوانده است. این فراخوان برای بازار آمریکا است. هیوندای مدل های تولیدی بین سال های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۵ را به علت نقص فنی در بخش عملکرد کمربند ایمنی فراخوانده است. اما نقص‌های به وجود آمده در کمربند ایمنی تنها فراخوان های مربوط به این شرکت نبوده است.

در بین سال‌های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۶ تعداد بسیار قابل توجهی از سوناتاهای هیبریدی با مشکلات مختلفی همراه بودند. مشکلاتی که باعث شد تا کمپانی هیوندای مجبور به فراخوان مجدد این خودروها شود. خودروهایی که شاید در نگاه اول بسیار ایده آل و مناسب باشند اما بروز مشکلات فنی باعث دلسردی مالکین شده است. در این چند سال هیوندای بیشترین شکایات را در خصوص محصولات خود به خصوص سوناتا هیبرید داشته است.

عمده ترین مشکلاتی که در خودروهای هیوندای تا به حال به وجود آمده است در بخش پیشرانه، عدم شارژ باتری سیستم هیبریدی، جعبه دنده، سیستم ترمزها، روشن و خاموش شدن پیشرانه، سیستم فرمان، سیستم سوخت رسانی، عملکرد کیسه هوا، سیستم برق رسانی، و ترمز دستی اعلام شده است.

البته در بازار آمریکا هیوندای سوناتا هیبرید رقبای مهم‌تری دارد. تویوتا پریوس اصلی ترین رقیب این خودروی کره‌ای حساب می‌شود. پریوسی که از نظر فروش دارای بالاترین میزان نسبت به سوناتا هیبرید و اپتیما هیبرید است.

در بازار ایران نیز دو شرکت اقدام به واردات سوناتا هیبرید کرده‌اند. شرکت پاکرو و آسان موتور اقدام به واردات سوناتا هیبرید کرده‌اند. نمونه‌های عرضه شده توسط آسان موتور قیمتی در حدود ۱۶۲ میلیون تومان دارد که پیش بینی می‌شود این قیمت افزایش یابد. اما باید دید آیا مشکلات فنی به سراغ نمونه های عرضه شده در بازار ایران خواهد آمد یا خیر؟ مشکلاتی که بحث خدمات پس از فروش را به چالش مهمی می کشاند.

منبع : ایلنا



نظرات