1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اطلاعیه
  4. نمایشگاه مرکزی مدیاموتورز به حالت نیمه تعطیل درآمد

نمایشگاه مرکزی مدیاموتورز به حالت نیمه تعطیل درآمد

21 فروردین 1396
  • 0

روز گذشته، به نوعی داستان ام جی های وارداتی به پایان رسید و شرکت مدیاموتور، شوروم مرکزی خود را واقع در تقاطع پل ضرابخانه، تعطیل کرد.

 پایان کار شرکت مدیا موتورز در ایران ؟

این شرکت که در این چند ساله خودروهای مختلف این برند را به بازار ایران عرضه کرده بود و تا حدی در برخی بازه های قیمتی، خودروهای رقابتی را در سبد محصولات خود داشت، بالاخره در اولین ماه از سال ۹۶ به این نتیجه رسید که از واردات خودروهای این برند چینی- انگلیسی دست بردارد و پایانی را برای واردات این خودرو به ایران رقم بزند. عملکرد به نسبت ضعیف این شرکت در سال ۹۵، می توانست نشانه های از عدم فعالیت آن در سال ۹۶ باشد و از طرفی حضور شرکتی چون ام جی پارس برای مونتاژ خودروهای این برند در ایران، می تواند بازار جدیدی را برای ام جی در کشور رقم بزند.

ام جی۵۵۰، ام جی ۳۵۰، ام جی۳، ام جی ۶، ام جی جی اس و ام جی جی تی، به عنوان خودروهایی از این برند به حساب می آیند که در این چندساله توسط مدیا موتور به بازار ایران راه پیدا کرده اند. در اواخر سال گذشته، ام جی ۶ هم از لیست محصولات این شرکت حذف شد و تنها کراس اوور این برند در کنار GT برای فروش باقی مانده بود. شنیده ها حاکی از آن است که با تعطیلی شوروم مرکزی مدیاموتور، خودروهای ام جی به پارکینگ این شرکت منتقل شده اند و آخرین نسخه های ام جی وارداتی، توسط سایر عاملیت ها به فروش می رسند. البته که تعدادی از MG GS و GT همچنان در گمرک مانده اند و منتظر ترخیص برای عرضه در بازار هستند. اگر بخواهیم کمی باورهای قدیمی و افسانه ای را باور داشته باشیم، ملک مورد نظر در تقاطع پل ضرابخانه نفرین شده است و به قولی خاک مرده در آنجا پاشیده شده است. سال ها پیش همین نمایشگاه در اختیار برند پروتون در ایران بود که بر خلاف باورها، حضور آن در ایران منجر به شکست شد. بعد از آن هم شرکت ها و فروشندگان دیگری به این ملک آمدند و در آخر مجبور شدند که برای جلوگیری از زیان، از این ملک بروند. آخرین کسی هم که در این فضا شروع به فعالیت کرد، شرکت مدیا موتور با خودروهای ام جی بود که روز گذشته از فعالیت خود در این فضا انصراف داد.

شرکت ام جی پارس که از سال گذشته فعالیت خود را در ایران شروع کرده و با سرمایه گذاری شرکای چینی و ایرانی راه اندازی شده است، این روزها تست های خط تولید خود را در شرکت آذویکو تبریز گرفته اند و بزودی MG360 را به عنوان اولین خودرو مونتاژی این برند چینی- انگلیسی در ایران عرضه می کنند. MG RX5 هم به عنوان یکی دیگر از گزینه های احتمالی این شرکت برای عرضه در بازار ایران معرفی می شود.

منبع : دنیای خودرو



نظرات