1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اطلاعیه
  4. مگر نمایندگی خودروساز چینی هم افتخار دارد!؟

مگر نمایندگی خودروساز چینی هم افتخار دارد!؟

11 اسفند 1395
  • 6

بخشی از صنعت خودروی ایران در حدی تنزل یافته که یکی از شرکت‌های تولیدکننده خودروهای سنگین آن به انتخاب شدن به عنوان نماینده فروش برتر یک خودروساز چینی، افتخار می‌کند!

روند چینی‌زاسیون صنعت خودروی ایران در زمان تحریم‌ها آغاز شد و خودروسازان چینی با استفاده از محدودیت‌های خارجی ایران و هم‌چنین کم کاری خودروسازان بزرگ داخلی برای تنوع و عرضه محصولات جدید، جای پای خود را در صنعت خودروی ایران محکم کردند.

با این حال روی کار آمدن دولت تدبیر و امید و اجرایی شدن برجام نقطه شروعی برای پایان روند چینی‌زاسیون صنعت خودروی ایران بود و با قراردادهای اخیر منعقد شده بین ایران و خودروسازان مطرح اروپایی به‌ویژه پژو، رنو، سیتروئن و بنز این امید می‌رود که بازار خودروی ایران میزبان خودروهای با کیفیت اروپایی و نه بی‌کیفیت چینی شود.

در این شرایط اما برخی خودروسازان داخلی همچنان در حال و هوای تحریم‌ها سیر می‌کنند و حاضر نیستند از سود سرشار ناشی از همکاری با خودروسازان چینی دست بردارند.

نکته جالب این همکاری اما در جایی است که یک خودروساز ایرانی به انتخاب شدن به عنوان " برترین فروشنده یک شرکت چینی در جهان" افتخار می‌کند و تبلیغات وسیعی در این زمینه در رسانه‌ها انجام داده است.

این اقدام در حالی است که خودروهای تولیدی این شرکت چینی به جز چند کشور محدود حضور دیگری در جریان اصلی صنعت خودروی جهان به‌ویژه در اروپا ندارد و خودروهای تولیدی این شرکت فاقد استانداردهای لازم برای عرضه در اتحادیه اروپا هستند.

منبع:ایسنا



نظرات

  • l l (12 اسفند 1395 ساعت 12:56)

    ززززززززززززارت

  • مصطفی مصطفی (12 اسفند 1395 ساعت 10:47)

    باسلام. خدمت دوستان عزیز که نظر دادن باید اعلام کنم که همه ما خوب می دونیم و چه خوشمون بیاد چه بدمون بیاد صنعت خودروسازی چین صدبرابر بهتر از خودروهای داخل هستن. و اگه به عنوان مثال صنعت خودروسازی چین هیچ پیشرفتی نداشته باشه احتمالا 40 یا 50 سال اینده بتونیم بهش برسیم. من خودم ام وی ام 315 مدل 91 دارم از اهمون سال تا الان به غیر از روغن و بنزین هزینه دیگه ای نداشته و مثل روز اولش کار میکنه در حالی که هیچ کدوم از خودروهای صفر کیلومتر داخلی مثل پارس یا 405 یا سمند و ... به گردش هم نمی رسن و هروز توی تعمیرگاهن

  • محمد محمد (12 اسفند 1395 ساعت 10:26)

    حداقلش اینه که خودروسازهای چینی خودروهای بروزتری تولید میکنند و هم از لحاظ ظاهر و هم فنی در حال پیشرفت هستند نه مثل خودروسازهای ایرانی هنوز خودرو 20 سال پیش و از لحاظ فنی تازه بی کیفیت تر تولید کنند

  • سعید سعید (12 اسفند 1395 ساعت 01:13)

    حالا مگه ایران خودرو و سایپا چی تولید میکنن ؟یه مشت آشغال که قطعاتش هم تولید کشور چییییین هست!!!!!!!

  • منصور منصور (11 اسفند 1395 ساعت 15:19)

    نه عزیز منظور سیباموتور نماینده فاو هستش
    البته در بی اصالت بودن مدیران خودرو هم شکی نیس

  • مسعود مسعود (11 اسفند 1395 ساعت 09:54)

    صد البته این خودرو ساز کسی نیست جز مدیران خودرو با چهار چرخهایی که تولید میکند و به قول شما به آن افتخار میکند