1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اطلاعیه
  4. خودروهایی که در مناطق آزاد خبرساز شدند

خودروهایی که در مناطق آزاد خبرساز شدند

20 دی 1395
  • 1

جزیره کیش میزبان فیس‌لیفت جدید GT-R

خودروهایی که خبرساز شدند

به گزارش اخبار خودرو ، جزیره کیش را باید قلمروی خودروهای قدر ژاپنی دانست. کیش تاکنون بیش از هر منطقه دیگری در کشور، میزبان نیسان GT-R بوده است و تا چند روز پیش یک دستگاه از مدل ۲۰۱۶ این خودروی ژاپنی نیز در این منطقه حضور داشت.

در روز‌های اخیر شاهد ورود یک دستگاه نیسان GT-R 2017 به منطقه آزاد کیش بودیم تا تعداد GT-R‌های موجود در جزیره یا بهتر بگوییم در کشور، به دو دستگاه برسد.

در سال ۱۹۶۹، کمپانی نیسان برای اولین‌بار خودروی اسکای‌لاین GT-R را به بازار عرضه کرد و تا سال ۱۹۷۳ دو نسل از این خودرو تولید شد اما عمر کوتاهی داشتند.

پس از آن، به مدت ۱۶ سال خبری از نسل جدید اسکای‌لاین نبود، ولی سرانجام پس از یک تاخیر بلندمدت، در سال ۱۹۸۹ شاهد رونمایی از نسل سوم GT-R بودیم.

با فرا رسیدن هزاره سوم GT-R نیز نسل پنجم خود را تجربه ‌کرد. این نسل از GT-R در سال ۲۰۰۲ از خط تولید خارج شد و دوباره خبری از نسل جدید آن نبود.

اما کمپانی نیسان با وجود معرفی کانسپت‌های مختلف از این خودرو در سال‌های ۲۰۰۱، ۲۰۰۵ و … مدل جدید این خودرو را عرضه نکرد تا سرانجام در سال ۲۰۰۷ نیسان نسل ششم اسکای‌لاین GT-R تنها با نام GT-R معرفی شد.

تاکنون نسل جدید GT-R 9 سال است که بی‌وقفه تولید می‌شود و در کمال تعجب این‌بار GT-R عمری طولانی نسبت به دیگر نسل‌های خود دارد و تاکنون دو فیس‌لیفت را در سال‌های ۲۰۰۱ و ۲۰۱۷ تجربه کرده است.

بد نیست بدانید این خودرو در کلاس کوپه‌های اسپرت قرار دارد اما نسل اول و چهارم آن در نسخه سدان تولید شده است. ژاپنی قدر تازه‌وارد به کشور به رنگ قرمز مزین است و جدیدترین نسخه این خودرو به‌حساب می‌آید.

زیر کاپوت این خودرو یک پیشرانه ۶ سیلندر ۳٫۸ لیتری مجهز به توربوشارژر قرار گرفته است و در بهترین حالت توانایی تولید ۵۴۲ اسب‌بخار قدرت و ۶۳۲ نیوتون‌متر گشتاور دارد، نیرویی که GT-R را تنها در ۲٫۸ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رساند و حداکثر تا ۳۱۵ کیلومتر بر ساعت پیش می‌برد.

در حال حاضر برای خرید یک دستگاه GT-R باید ۵۵۶ تا ۵۸۴ میلیون تومان پرداخت کنید.

خبر ورود نیسان پاترول جدید به کشور خبر چندان تازه و مهیجی نیست. نسل جدید این شاسی‌بلند ژاپنی سال‌هاست که وارد مناطق آزاد کشور شده است و خودروی چندان کمیابی به‌حساب نمی‌آید.

اولین و تنها نیسان‌پاترول نیسمو در کشور

خودروهایی که خبرساز شدند

نیسان پاترول ازجمله خودروهای شناخته‌شده برای ما ایرانی‌ها و در سال‌های دور حضور پررنگی را در بازار کشور تجربه کرده است. در حال حاضر نیز با گذشت سال‌ها، نمونه‌های قدیمی ‌آن به‌عنوان یک خودروی آفرود قابل‌اعتماد در مسابقات آفرود کشور مورد استفاده قرار می‌گیرند.

به‌دلیل سابقه درخشان و خاطره خوشی که پاترول‌های قدیمی ‌نزد ما ایرانی‌ها دارند، نسل جدید آن نیز در مناطق آزاد کشور کم‌و‌بیش مورد توجه قرار گرفته‌ است و تعداد پاترول‌های جدید واردشده به این مناطق کم نیست.

این خودرو برای اولین‌بار در سال ۱۹۵۱ توسط کمپانی نیسان تولید شد و اکنون پس از ۶۶ سال تولید بی‌وقفه، نسل ششم آن به بازار‌های جهانی عرضه می‌شود.

طول عمر نسل‌های مختلف این شاسی‌بلند زیاد و میانگین آن ۱۱ سال است. نسل فعلی این خودرو از سال ۲۰۱۰ وارد کلاس شاسی‌بلند‌های بزرگ شد و با توجه به طول عمر زیاد نسل‌های پیشین آن می‌توان پیش‌بینی کرد همچنان در خط‌تولید این کمپانی ژاپنی حضور داشته باشد.

به‌تازگی یک‌دستگاه پاترول وارد کشور شده است که با تمام پاترول‌های وارد‌شده تفاوت دارد، نام کامل این خودرو، نیسان‌پاترول نیسمو است که پسوند نیسمو در انتهای نام آن نشان از یک خودروی تقویت‌شده دارد.

نیسان خودروهای تقویت‌شده خود را با پسوند نیسمو به بازار عرضه می‌کند و این پاترول نیز از این قاعده مستثنا نیست. زیر کاپوت این غول بیابانی یک پیشرانه بزرگ ۸ سیلندر ۵٫۶ لیتری تنفس طبیعی تعبیه شده است که ۴۲۸ اسب‌بخار قدرت و ۵۶۰ نیوتون‌متر گشتاور از دل آن استخراج می‌شود.

قدرتی که در بهترین حالت این بیابان‌نورد ۲٫۸ تنی را تنها در ۶٫۲ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رساند. تمام این تغییرات باعث شده است قیمت تمام‌شده پاترول نیسمو به ۴۲۰ میلیون تومان برسد.

سابقه تردد نیسان ایکس‌تریل در منطقه آزاد

خودروهایی که خبرساز شدند

به‌بهانه ورود نیسان ایکس‌تریل به بازار خودروهای وارداتی، امروز در بخش مناطق آزاد‌سراغ این خودروی ژاپنی می‌رویم. نیسان ایکس‌تریل در کلاس شاسی‌بلند‌های جمع‌و‌جور قرار دارد و از سال ۲۰۰۰ در بازار‌های جهانی عرضه می‌شود.

این شاسی‌بلند نیسان تاکنون سه نسل را تجربه کرده است و سومین نسل آن از سال ۲۰۱۳ تولید می‌شود. نیسان با ارائه نسخه فیس‌لیفت ایکس‌تریل، آن‌را برای رقابت در سال ۲۰۱۷ آماده کرده است.

پیش از رونمایی این خودرو در تهران، شاهد حضور آن در خیابان‌های مناطق آزاد بوده‌ایم. به‌عنوان مثال می‌توان به ایکس‌تریل سفیدرنگ موجود در تصویر اشاره کرد که با پلاک منطقه آزاد ارس در خیابان‌های این منطقه در حال تردد است.

اکثریت ایکس‌تریل‌های موجود در کشور‌های حاشیه خلیج‌فارس از پیشرانه ۴ سیلندر ۲٫۵ لیتری تنفس طبیعی سود می‌برند و ۱۷۰ اسب‌بخار قدرت و ۲۳۷ نیوتون‌متر گشتاور را در اختیار راننده قرار می‌دهند.

لازم به‌ذکر است که قیمت این خودرو در مناطق آزاد حدود ۱۴۳ میلیون تومان است.

پرادو و چلنچر روی داربست!

خودروهایی که خبرساز شدند

در تصویر موردنظر دو دستگاه خودروی مزین به پلاک منطقه آزاد اروند را مشاهده می‌کنید که روی داربست قرار گرفته‌اند! یکی از این دو خودرو، تویوتا پرادوی چهار در و دیگری دوج چلنجر است.

اما چرا این دو خودرو روی داربست قرار گرفته‌اند؟ برای پاسخ به این سوال باید گفت این دو خودرو به‌دلیل تخلفات رانندگی در خیابان‌های منطقه آزاد اروند توسط پلیس توقیف و برای درس عبرت به رانندگان متخلف روی داربست و در معرض عموم قرار داده‌ شده‌اند!

حرکت جالبی که علاوه‌بر تنبیه رانندگان متخلف، خیابان‌های این منطقه را به نمایشگاهی از خودروهای خاص تبدیل کرده است!

ورود بهترین هاچ‌بک جهان به کشور

خودروهایی که خبرساز شدند

به‌تازگی شاهد ورود یک دستگاه فولکس‌واگن گلف GTI نسل جدید به مناطق آزاد کشور بودیم و می‌توان خبر ورود این خودرو را مهم‌ترین خبر خودرویی این روز‌ها دانست.

در بهترین بودن فولکس‌واگن گلف در کلاس هاچ‌بک‌ها هیچ شکی نیست، زیرا این هاچ‌بک آلمانی یکی از اصیل‌ترین هاچ‌بک‌های جهان و تمام نسل‌های آن در دوره خود بهترین بوده است.

گلف برای اولین بار در سال ۱۹۷۴ میلادی توسط کمپانی فولکس‌واگن تولید و اکنون پس از ۴۳ سال تولید بی‌وقفه، نسل هفتم خود را تجربه می‌کند. نسل فعلی گلف از سال ۲۰۱۲ جایگزین نسل قبلی شد و در حال حاضر حدود ۵ سال است که به بازار‌های جهانی عرضه می‌شود.

نسل ششم گلف در سال ۲۰۰۹ و نسل هفتم آن در سال ۲۰۱۳ موفق به کسب عنوان بهترین خودروی جهان شدند تا برتر بودن آن نسبت‌به تمام هاچ‌بک‌های موجود در جهان ثابت شود.

این گلف GTI مشکی‌رنگ، وارد منطقه‌ آزاد اروند شده است و اکنون با پلاک این منطقه تردد می‌کند و می‌توان آن را در بازه قیمتی ۱۳۶ تا ۱۷۴ میلیون تومان در مناطق آزاد خریداری کرد. اما اگر بودجه‌تان نمی‌رسد، باز هم ناامید نشوید، زیرا می‌توانید مدل معمولی گلف را با قیمتی به مراتب پایین‌تر خریداری و با آن بهترین سواری هاچ‌بک جهان را تجربه کنید.

قیمت مدل معمولی گلف از ۹۶ میلیون تومان در مناطق آزاد آغاز شده است و تا ۱۲۶ میلیون تومان ادامه دارد.

بهترین نسخه گلف GTI که کلاب‌اسپرت نام دارد، از یک پیشرانه ۴سیلندر ۲لیتری مجهز به توربوشارژر بهره می‌برد که توانایی تولید ۲۶۵ اسب‌بخار قدرت و ۳۵۰ نیوتون‌متر گشتاور را دارد.

شتاب این سوپر هاچ‌بک تنها ۵٫۹ ثانیه و مصرف سوخت آن تنها ۶٫۹ لیتر است.

منبع:روزنامه دنیای خودرو



نظرات

  • hamed hamed (20 دی 1395 ساعت 12:56)

    فقط گودزیلا!!!!!!!!!!