1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اطلاعیه
  4. بررسی ابهام مالکیت‌خودرو در کمیسیون اصل 90 مجلس

بررسی ابهام مالکیت‌خودرو در کمیسیون اصل 90 مجلس

10 آبان 1395
  • 1

سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس از بررسی رفع ابهام ثبت مالکیت خودرو در این کمیسیون خبر داد.

بهرام پارسایی سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی در تشریح جلسه امروز (یکشنبه 9 آبان ) کمیسیون متبوعش، گفت: نشست عصر امروز کمیسیون با حضور رئیس کانون سردفتران، دفتریاران نیروی انتظامی، نماینده وزارت دادگستری و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور برای رسیدگی به شکوائیه‌ دفاتر ثبت اسناد رسمی از نیروی انتظامی برگزار شد.

وی با بیان اینکه چگونگی نقل و انتقال خودرو موضوع این جلسه بود، تصریح کرد: نماینده وزارت دادگستری و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و کانون سردفتران و دفتریاران معتقدند که ماده 29 قانون تخلفات رانندگی، نقل و انتقال را بر عهده دفاتر ثبت اسناد رسمی قرار داده است.

سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس تصریح کرد: از سوی دیگر نیروی انتظامی معتقد است که این قانون افراد را ملزم نمی‌کند که برای نقل و انتقال به دفاتر ثبت اسناد رسمی مراجعه کنند، بنابراین در این جلسه نیروی انتظامی قانع نشد چراکه ناجا تفسیری مجزا از سایر سازمانها و نهادها از قانون مذکور دارد.

نماینده مردم شیراز در مجلس دهم تصریح کرد: اگر این مشکل در جلسات کمیسیون حل نشود، طرح استفساریه ماده 29 قانون رسیدگی به تخلفات راهنمایی و رانندگی به هیئت رئیسه ارائه می‌شود.

سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مسئولان ناجا در خواست دادند تا جلسه دیگری در کمیسیون اصل نودم مجلس برگزار شود و این موضوع حل شود، ادامه داد: در جلسه آتی مسئولان مستندات خود را ارائه خواهند کرد لذا به مسئله نقل و انتقال خودرو مجددا خواهیم پرداخت.

منبع:ایران جیب



نظرات

  • 1 1 (10 آبان 1395 ساعت 22:03)

    ان شاالله در هر تصمیمی که گرفته شود به منافع مردم وصرفه جویی در وقت هزینه های آنان تمرکز شود