1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اطلاعیه
  4. فروش ویژه خودرویی در ایران که وجود ندارد !

فروش ویژه خودرویی در ایران که وجود ندارد !

20 خرداد 1395
  • 8

بدنبال انتشار خبر آگهی فروش خودروی جدید BYD S6 ، خبرگزاری میزان (دادگستری) در این رابطه اطلاعیه ای را منتشر نموه است.

BYD S6

سایت میزان در این رابطه می نویسد: شرکت خودروسازی «ک» یکی از شرکت‌های زیر مجموعه گروه صنعتی «ک.خ»، در سال 1386 تاسیس شد و قرار است به عنوان نماینده شرکت BYD چین خودرو s6 را مونتاژ و وارد بازار کند اما تاکنون خبری از تولید نیست.

بر اساس این گزارش این شرکت در حالی اقدام به فروش و دریافت پیش پرداخت برای تحویل این خودرو از مشتریان می کند که تعداد خودروهای وارد شده این محصول انگشت شمار بوده و هنوز هیچ تولیدی انجام نداده است. به عبارت دیگر این شرکت با دریافت مبلغ قابل توجهی از قیمت نهایی خودرو به عنوان پیش پرداخت از مشتریان تازه مقدمات تجهیز و مونتاژ خود را تکمیل میکند تا بلاخره روزی خودروهای از قبل فروخته شده را به مشتریانش تحویل دهد.

این شاید برای اولین بار باشد که شرکتی خودروهای فروخته شده خود را با موعد تحویل 6 ماهه عرضه می کند و از روی عکس مشتریانش را به خرید خودرو ترغیب می کند زیرا هیچ نمایشگاهی نمونه ای از این خودرو را ندارد که بخواهد به مشتریانش نشان دهد. این شرایط فروش در حالی به این شکل و با تبلیغات گسترده در حال انجام است که گویی سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان از ماجرای پشت پرده و فروش خودروهایی که هنوز حتی یک نمونه از آن در داخل کشور تولید نشده خبر ندارد.

گفتنی است پیش از این سازمان حمایت اعلام کرده بود:

در راستای حفظ و صیانت از حقوق مصرف کنندگان خودرو و به منظور پیشگیری از عقد قراردادهای ‏یکجانبه و ارائه تعهدات فراتر از توان واحدهای عرضه کننده ، با عنایت به ماده 5 آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت ‏از حقوق مصرف کنندگان خودرو ، موضوع مصوبه شماره 7415/ت 51681 ها مورخ 28/1/1395 هیات محترم ‏وزیران، (عرضه کننده خودرو موظف است قبل از اقدام به پیش فروش خودرو، مجوز مربوط شامل تعداد خودروی ‏قابل عرضه را از وزارت صنعت، معدن و تجارت اخذ نماید) که به صراحت موضوع اخذ مجوز پیش فروش خودرو ‏توسط عرضه کنندگان را از وزارت صنعت، معدن و تجارت تکلیف نموده است، لطفا" ترتیبی اتخاذ نمایید تا ‏درخواست چاپ یا انتشار آگهی‌های مربوط به پیش فروش خودرو توسط تمامی عرضه‌کنندگان خودروهای داخلی ‏و یا وارداتی، شرکت های واسطه‌ای، لیزینگ، واحدهای صنفی و ... منوط به اخذ مجوز از وزارت صنعت، معدن و ‏تجارت گردیده و شماره و تاریخ مجوز در آگهی مربوط درج گردد.

بدیهی است در راستای صیانت و احقاق حقوق ‏متقاضیان خرید خودرو در صورت مشاهده هر گونه تخلف احتمالی، اقدامات بازدارنده قانونی از طریق بازرسان این ‏سازمان معمول خواهد شد.‏

منبع: میزان



نظرات

  • ر م ر م (20 خرداد 1395 ساعت 22:50)

    بنده خودم از این خودرو ثبت نام کرده و هیچ پشیمان نیستم و با اطلاعاتی که در موردخودروی BYD s6 دارم که با حجم موتور 2400cc و با تجهیزات فول آبشن را در نمایشگاه و برج میلاد دیده ام ، ظاهری زیبا و شباهت زیادی به لکسوس RX350 دارد و از آنجایی که تحقیق کرده ام ،شرکت BYD چین از شرکت های معتبر بوده و صادرات زیادی به کشور های اروپا، آمریکا،استرالیا و آسیا داشته و 5 ستاره ایمنی بین المللی دریافت کرده است ، و تقریبا BYD در چین خودروی ملی بحساب می آید.و در ضمن شرکت کارمانیا جواب سایت هایی را که مغرضانه علیه شرکت کارمانیا، کرمان خودرو کرده بودند را داده و اطلاعیه داده است که پیشرفتی 90 درصدی، رشد فیزکی داشته و مورد تایید سازمان صنایع قرار گرفته و به مشتریان خودتحویل به موقع را داده است چون شرکت کرمان خودرو از شرکت های معتبر وقابل اطمینان است. و شنونده باید عاقل باشد ..

    ali ali (21 خرداد 1395 ساعت 13:38)

    ر م عزیز انشالله به خودروت برسی.اما این شرکت خودرو ساز چینی درسته معتبره اما عزیز تو در ایران ثبت نام کردی.دوما تا کی ما ایرانیان اول ثبت نام کنیم بعد انتخاب.چرا بر ای ما ایرانیها هزینه ای برای تبلیغ نمی کنند تا اجناسشون رابفروشن.همیشه اول خریدیم بعد که گرفتیم نشستیم و از کیفیت و کمیتش داد زدیم.به خود بیایم

    علی علی (22 خرداد 1395 ساعت 13:52)

    ر م محترم
    بد بینی بنده را ببخشید اگر بگویم که شما خودتان از کارکنان شرکت کارمانیا هستید و نه یک مشتری سینه چاک اما حتی اگر فرض بنده صحیح نباشد و شما واقعا پول پرداخت کرده باشید ضمن احترام به تصمیم شما ، به هیچوجه این عاقلانه نیست که بابت خودرویی را که تا کنون سوار نشده اید و کسی هم تجربه رانندگی با آن را نداشته است پول بپردازید تا شرکت با پول شما تازه شروع به راه اندازی خط تولید کند.

  • روابط عمومی شرکت خودروسازی کارمانیا روابط عمومی شرکت خودروسازی کارمانیا (20 خرداد 1395 ساعت 15:52)

    سلام به همه دوستان محترم. نگرانی های شما را ارج می نهیم و خود را مسئول می دانیم که پاسخگوی آن باشیم. در رابطه با خبر منتشر شده جوابیه کامل از طرف شرکت خودرسازی کارمانیا به دفتر خبرگزاری میزان طی روز گذشته اعلام و بلافاصله در همان قسمت منتشر گردید. جهت برطرف شدن نگرانی و هر گونه ابهام خواهشمندیم به قسمت مربوطه مراجعه و متن مورد نظر را مطالعه نمایید.

  • محمد محمد (20 خرداد 1395 ساعت 14:32)

    عجب مملکتی شده هرکی به هرکیه
    حالا جالبه معلوم نیست راست میگن یا کار رقبایی مثل مدیران خودرو و امثالهم هست که منافع خودشون رو تو خطر میبینن
    خداییش می خواستم برم ثبت نام کنم ما رو بردن تو شک
    جالبتر اینه که نه اینکه بقیه شرکت ها بموقع ماشین ثبت نامی رو تحویل میدن آقایون نگران دیر تحویل دادن خودرو هستن

  • کامران کامران (20 خرداد 1395 ساعت 14:05)

    از ماست که بر ماست ....
    عزیزم نرو خودرو پیش خرید کن! خوئرو رو باید نقد خرید. هیچ کجای دنیا تو کشورهای پیشرفته کسی پیشخرید نمیکنه .
    پیش فروش ماله کشورهای عقب افتاده و شرکت های دلال و دله دزده ....
    هیچ وقت هیچ چیزی رو پیش خرید نکنید. چه خونه چه ماشین و چه حتی یه گوشیه موبایل...
    با پیش خرید کردن خودتون درواقع اجاره میدید که سرتون کلاه بزارند.
    خلاصه ی مطلب : پیش خرید یعنی بیچارگی

  • kiomars kiomars (20 خرداد 1395 ساعت 12:34)

    گر حکم کنند که مست گیرند
    در شهر هر آنکه هست گیرند
    مگر نگین خودرو رفتاری بهتری با مشتریان دارد؟
    10 ماه قبل با یک کاتالوگ که کنار آن نوشته شده " امکان تفاوت مشخصات خودروی تحویلی با مندرجات این کاتالوگ وجود دارد" داستر دو دیفرانسیل را به مردم فروخته اند و هنوز هم پاسخگو نیستند.

  • ابوترابی ابوترابی (20 خرداد 1395 ساعت 09:23)

    با سلام کدام سازمانی که از حقوق مصرف کننده حمایت کنه اینجانب حدود ده ماه از تاریخ 94/06/17 یک دستگاه تیولی خریده ام تا حالا موفق به دریافت ماشین نشده ام هر وقت هم تماس میگیرم میگویند این هفته این ماه دستم هم به جایی نمیرسد خواهشمندام اطلاع رسانی فرمایید تا مردم گول این شرکت ها را نخورند جالب این است که باز هم رامک خودرو پیش فروش 120روزه میکند