1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. فن آوری، تکنولوژی و مقایسه
  4. کم فروش ترین خودروهای دنیا در سال 2013

کم فروش ترین خودروهای دنیا در سال 2013

9 اردیبهشت 1393
  • 0

در این فهرست کمپانی‌های ژاپنی با پنج نماینده رکورددار هستند. جگوار و ولوو نیز نمایندگانی در این فهرست دارند. در این مطلب با هشت خودرو کم‌فروش دنیا در سال 2013 آشنا می‌شوید.

کمپانی‌های تولیدکننده خودرو برای هر اتومبیلی که تولید می‌کنند طرح و نقشه‌های بسیاری دارند. برخی نمونه‌ها با این امید تولید می‌شوند که بازار را به قبضه خود درآورند اما آمار نشان می‌دهد که تعدادی از مشهورترین کمپانی‌های اتومبیل‌سازی دنیا در سال 2013 میلادی خودروهایی داشته‌اند که از نظر فروش آمار غم‌انگیزی برجای گذاشته‌اند.

Acura ZDX

تعداد فروخته ‌شده: 361 دستگاه

کمپانی ژاپنی «آکیورا» امید زیادی به این خودرو لوکس بسته بود. این خودرو در سال 2009 به بازار عرضه شد اما فروش بسیار اندک آن در سال 2013 میلادی تنها یک راه پیش پای مدیران این کمپانی قرار داد: خارج کردن «آکیورا زد دی ایکس» از چرخه تولید. آکیورا شرکت ژاپنی تولیدکننده خودروهای لوکس و بخشی از شرکت هوندا موتورز است.

Acura ZDX

Acura ZDX

Acura ZDX

Acura ZDX

Mitsubishi Lancer

میزان فروش: 682 دستگاه

شرکت میتسوبیشی در ابتدا به عنوان یک شرکت حمل ‌ونقل فعالیت می‌کرد اما میتسوبیشی اکنون در زمینه‌های مختلفی به فعالیت می‌پردازد: خودروسازی، هواپیماسازی، بانکداری، صنایع اتمی، الکترونیک، بازرگانی و... از جمله این رشته‌هاست. خودروهای این شرکت دارای شهرت جهانی است و لنسر، پاجرو و گالانت آن مشخص و شناخته شده‌تر از بقیه هستند.

Mitsubishi Lancer

Mitsubishi Lancer

Mitsubishi Lancer

Mitsubishi Lancer

Mitsubishi i-MIEV

میزان فروش: هزار و 29 دستگاه

به نقل از باشگاه خبرنگاران سومین خودرو این فهرست نیز به کمپانی میتسوبیشی تعلق دارد. این کمپانی ژاپنی انتظار داشت که این خودرو تمام الکتریکی طرفداران پر و پا قرصی در بازار خودرو برای خود دست و پا کند اما این اتفاق روی نداده است. کل فروش این خودرو در سال 2013 میلادی تنها هزار و 29 دستگاه بوده است. قیمت این خودرو کوچک 6 هزار دلار است که یکی از عوامل عدم استقبال از آن همین قیمت آن است.

Mitsubishi i-MIEV

Mitsubishi i-MIEV

Mitsubishi i-MIEV

Mitsubishi i-MIEV

Nissan GT-R

میزان فروش: هزار و 236 دستگاه

از سال ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۷ تقریبا هر سال، نیسان یک مدل از «جی تی آر» را در نمایشگاه خودرو توکیو به نمایش می‌گذاشت اما باید گفت بازدید کنندگان با چیزی بیشتر از یک بدنه مواجه نمی‌شدند و از موتور و سایر مشخصات فنی آن خبری نبود. نیسان بالاخره اعلام کرد جی تی آر جدید را در سال ۲۰۰۷ به بازار ژاپن عرضه می‌کند. سال 2013 برای این اتومبیل یک سال غم‌انگیز بود.

Nissan GT-R

Nissan GT-R

Nissan GT-R

Nissan GT-R

Jaguar XK

میزان فروش: هزار و 346 دستگاه

خودروهایی که در این فهرست حضور دارند و سال نه چندان خوبی را پشت سر گذاشته‌اند تنها به خودروهای ژاپنی ختم نمی‌شوند. «جگوار» نیز امسال خودرویی داشت که تنها هزار و 346 دستگاه در بازار به فروش رفت. «جگوار ایکس‌کا» از سال ۱۹۹۶ تاکنون تولید شده‌است. با این حال سال 2013 برای «جگوار ایکس‌کا» یک شکست تمام عیار بوده است.

Jaguar XK

Jaguar XK

Jaguar XK

Jaguar XK

Volvo C30

میزان فروش: هزار و 361 دستگاه

این خودرو کوچک و جمع و جور به بازار آمد تا با خودروهای اسپورت هم‌خانواده خود رقابت کند. «ولوو سی۳۰» از سال ۲۰۰۶ تاکنون تولید شده‌است. این خودرو در کلاس خودرو کامپکت قرار گرفته و طراحی آن خودروهای موتور جلوـ محور جلو است. اگرچه در ابتدای ورود به بازار طرفدارانی پیدا کرد اما در سال 2013 میلادی کمپانی ولوو یکی از کمترین فروش‌ها برای این خودرو را ثبت کرده است.Subaru

Volvo C30

Volvo C30

Volvo C30

Volvo C30

Tribeca

میزان فروش: هزار و 598 دستگاه

کمپانی «سوبارو» فروش خوبی را با این خودرو شاسی بلند تجربه نکرده است. سوبارو یکی دیگر از کمپانی‌های ژاپنی حاضر در این فهرست است. عمده شهرت سوبارو به خاطر موتور بوکسوری آن است که در بیشتر خودروهای خود از آن استفاده می‌کند. سوبارو همچنین در مدل‌های سفارشی خود از موتور توربو شارژ استفاده می‌کند. «سوبارو ترایبکا» از سال ۲۰۰۵ تاکنون تولید شده‌است.

Tribeca

Tribeca

Tribeca

Tribeca

Volvo S80

میزان فروش: هزار و 935 دستگاه

کمپانی «ولوو» هم در این فهرست دو نماینده دارد. با این حال وضعیت فروش «ولوو اس 80» در سال 2013 میلادی کمی بهتر از «ولوو سی 30» بوده و این خودرو 574 دستگاه بیشتر از «سی 30» به فروش رفته است. ولوو اس۸۰ خودرویی است که از سال ۱۹۹۸ تاکنون و در چندین کشور مختلف از جمله سوئد، بلژیک، تایلند، مالزی و اندونزی تولید شده‌است.

Volvo S80

Volvo S80

Volvo S80

Volvo S80

منبع ارانیکو


نظرات